Fitch підтвердило довгострокові рейтинги "Укрзалізниці"
Fitch Ratings підтвердило довгострокові рейтинги "Укрзалізниці" в іноземній і національній валюті на рівні "B-", національний довгостроковий рейтинг "BBB + (ukr)" і короткостроковий рейтинг в іноземній валюті "B".
Про це йдеться в повідомленні агентства, передає "Інтерфакс-Україна".
Згідно з повідомленням, прогноз по довгострокових рейтингах - "стабільний".
Агентство відзначає, що рейтинги "Укрзалізниці" відображають ключову роль компанії в управлінні системою залізниць в країні і її сильні юридичні, стратегічні та операційні зв'язки з урядом України, яке дає схвалення по всіх стратегічних рішень, включаючи встановлення тарифів, інвестиції і боргове планування.
"Рейтинги "Укрзалізниці", хоча і привласнені компанії окремо, також враховують складність зв'язків з операційними залізничними підприємствами, якими вона управляє, і умовний ризик, пов'язаний із зобов'язаннями цих підприємств", - йдеться в повідомленні.
Агентство нагадує, що уряд планує провести реорганізацію адміністрації, об'єднавши "Укрзалізницю", шість операційних залізничних компаній і ряд підприємств, що входять в її структуру, в єдине акціонерне товариство з 100%-й державною власністю в рамках проведеної реформи протягом 2013-2014 років, і Fitch вважає, що контроль держави над групою "Укрзалізниця" залишиться незмінним після завершення реформи.
Fitch відзначає, що "Укрзалізниця" за рахунок свого прибуткового вантажного бізнесу (EBITDA склала 11,6 млрд гривень в 2012 році) планує фінансування сукупних інвестицій у розмірі близько 28,5 млрд гривень в 2013-2015 роках з метою модернізації залізничної мережі і рухомого складу.
Для підтримки своєї програми капіталовкладень "Укрзалізниця" очікує підвищення тарифів в діапазоні 10% -13% на рік в 2013-2015 роках.
"У той же час Fitch вважає, що довгострокова прогнозованість збільшення тарифів є обмеженою, оскільки в минулому держава заморожувало тарифи", - наголошується в повідомленні.
Fitch повідомляє, що ліквідність "Укрзалізниці" знаходиться під тиском зважаючи потреби в рефінансуванні боргу з наступаючими термінами на суму 8,4 млрд гривень, включаючи фінансовий лізинг, в 2013 році. Частина цієї суми вже була рефінансована протягом першого кварталу поточного року, а в середині травня 2013 року "Укрзалізниця" випустила облігації, що є участю в кредиті, на суму 0,5 млрд доларів з терміном обігу п'ять років через спеціальне юридична особа Shortline Plc.
"Відповідні надходження від облігацій, що є участю в кредиті, повинні бути використані для рефінансування існуючого короткострокового боргу та для фінансування програми капіталовкладень групи "Укрзалізниця", - повідомило Fitch.
У той же час, на думку агентства, оскільки борг з короткими термінами до погашення, ймовірно, залишиться істотним у середньостроковій перспективі, стабільний доступ до банківського фінансування і ринків капіталу, як і раніше, має важливе значення для "Укрзалізниці", хоча існуюча гнучкість у відношенні капіталовкладень частково згладжує даний ризик.