КрАСЗ просить Януковича не збільшувати акциз на кузова
Збільшення акцизного збору з 109 євро до 800 євро зробить продукцію українських автоскладальних підприємств неконкурентоспроможною.
Про це йдеться в листі президенту від виконавчого директора КрАСЗ Миколи Черниша, передає "Інтерфакс-Україна".
"Заплановане збільшення акцизного збору зі 109 євро до 800 євро зробить продукцію українських автоскладальних підприємств неконкурентоспроможною і поставить під питання саме існування нашого та інших аналогічних підприємств", - пише Черниш від імені підприємства.
За його словами, на сьогоднішній день SKD-складання здійснюють в Україні два підприємства: Кременчуцький автоскладальний завод і завод компанії Єврокар. Рівень локалізації виробництва досягає 30%. Кількість зайнятих - понад 3000 чол., щорічні відрахування до бюджету даних підприємств становлять сотні мільйонів гривень.
"Таким чином, дана законодавча ініціатива призведе до закриття кількох виробничих підприємств, створить неконкурентні умови для учасників ринку, негативно позначиться на загальному стані автомобільної галузі України в цілому", - говорить Черниш.
За словами виконавчого директора, підсумком впровадження даного закону буде не підтримка державою українського автопрому, а чергове створення привілейованого становища на ринку двох автомобільних заводів - Укравто (ЗАЗ) і Богдан.
Він звертає увагу, що Укравто і Запорізький автомобільний завод, що входить в її структуру, вже мали впродовж більше десятка років ряд податкових пільг та преференцій, результатом чого стали "багатомільярдні втрати для бюджету, а автомобільна галузь країни так не отримала, ні нових інвестицій, ні технологічного розвитку, ні приходу міжнародних автовиробників".
При цьому Черниш зазначив, що ЗАЗ і Богдан серійно випускають не більше п'яти моделей (з понад 400 представлених на ринку), які покривають ринковий попит не більше, ніж на 10-15%.
Резюмуючи, Черниш акцентував, що вищезгаданий законопроект призведе до скорочення бази оподаткування і зниження бюджетних надходжень на кілька млрд гривень протягом найближчих років, чергову хвилю кризи на автомобільному ринку з подальшими скороченнями персоналу та закриття низки автомобільних і супутніх виробництв.