Акції Facebook подешевшали після розслідування ВВС
Динаміка падіння акцій найбільшої соцмережі світу Facebook на торгах 16 липня виявилася близькою до рекордної з часу IPO, що пройшов 18 травня з ціною 38 доларів за папір.
За день акції опустилися на 8,1%, до 28,25 долара, тобто капіталізація компанії скоротилася вже на 26%, передають "Ведомости".
Це сталося після того, як BBC News опублікувала розслідування, посил якого зводиться до того, що реальна рекламна аудиторія Facebook менше, ніж показує статистика "лайків".
Частина акаунтів контролюються спамерами, пише BBC, які можуть "накручувати" статистику "мені подобається" і до того ж збивати регіональне таргетування реклами клієнтів на Facebook, тим самим знижуючи її ефективність.
Сама соцмережа визнає, що 5-6% профілів її користувачів, або понад 50 млн з 900 млн, підроблені.
Але BBC пішла далі, стверджуючи, що Facebook невигідно боротися зі спамерами, оскільки вона отримує гроші і за "фальшиві" симпатії користувачів.
Журналіст BBC створив на Facebook профіль компанії VirtualBagel ("Віртуальний бублик") без реальних активів, продуктів і контенту, і замовив в соцмережі його просування.
За тиждень і 10 доларів компанія зібрала 3000 "мені подобається", причому непропорційно велика частина їх прийшла з Малайзії, Єгипту і з Філіппін.
Залишаючи осторонь питання про те, як користувачам може подобатися неіснуючий продукт, BBC зазначає, що частина профілів користувачів була явно підробленою.
Так, віртуальний бублик сподобався якомусь Крістіано Роналдо з Каїра, з місцем роботи Real Madrid.
"Всі наші вкладення в рекламу на Facebook майже не принесли нам конверсії в продажу, - цитує BBC неназваного менеджера однієї з найбільших компаній Великобританії. - Прихильники, яких ви отримуєте за свої гроші, можуть виявитися несправжніми, і якщо навіть це реальні люди, питання в тому, куплять чи вони в результаті ваш продукт. Відповідь на це питання, як мені починає здаватися, майже завжди – ні".
Представники Facebook стверджують, що фальшиві аккаунти не є великою проблемою, і закликають реальних користувачів завжди скаржитися на них.
Крім того, варіант просування "віртуальних бубликів", обраний кореспондентом BBC, був "надзвичайно нетиповий", не рекомендований і швидше нагадував спам, чим і міг пояснюватися результат, пише The National Business Review з посиланням на менеджера з інформаційної політики Facebook в Австралії та Новій Зеландії Мію Гарлік.
"До того ж адміністратори сторінок завжди бачать, хто поставив "лайк", і якби проблема дійсно була настільки серйозною, ми почули б про неї набагато раніше", - зауважила Гарлік.
На думку аналітиків, одним з факторів зниження котирувань Facebook можуть бути продажі перед виходом фінансових результатів Facebook за другий квартал 26 липня.
Напередодні публікації експерти погіршували прогнози з виручки соцмережі.