Мінекології запевняє, що з Калуша вивозять саме токсичні відходи
Мінекології наполягає, що вміст гексахлорбензолу в партії токсичних відходів з полігону в Калуші становить близько 42,8-45,5 %, а не всього 1,4%.
Про це йдеться в заяві прес-секретаря міністра екології та природних ресурсів Сергія Сироватки у відповідь на публікацію "Української правди" "Колумби від Мінекології, або Утилізація Злочевського".
У міністерстві уточнили, що у своїй відповіді на запит, який використано в матеріалі, Мінекології надало інформацію щодо залишкових кількостей гексахлорбензолу у ґрунті на полігоні токсичних відходів з посиланням на протокол Українського науково-дослідного інституту екологічних проблем від 03.08.2011 №18.1, згідно з яким аналізувалася об’єднана проба ґрунту, забрудненого гексахлорбензолом.
"Через помилку виконавця, який готував відповідь від Мінприроди, а також через невірне трактування автором понять "вміст гексахлорбензолу у відходах" та "забруднення гексахлорбензолом ґрунту на території полігону токсичних відходів" на сайті булі опублікована некоректна інформація", - заявили в міністерстві.
"Насправді середній вміст хлору (найбільш агресивного компонента) у 7 партіях відходів, відправлених на знешкодження до Польщі та Великобританії, становив 32-34%", - зазначили у прес-службі.
"Взявши до уваги, що масова частка хлору в гексахлорбензолі (хімічна формула С6Cl6) становить 74,7%, можна довідатися про істинний вміст гексахлорбензолу в партії відходів - близько 42,8-45,5 %, а не 1,4%", - заявили в міністерстві.
"Що стосується маршруту перевезення відходів гексахлорбензолу, то слід зазначити, що варіант перевезення морським транспортом було вибрано з міркувань економічної доцільності та безпеки, оскільки загальновідомо, що морський транспорт є найдешевшим та найбезпечнішим", - зазначили в Мінекології.
Як відомо, журналіст "Української правди" вияснила, що ізраїльська фірма вивозить з України не відходи ГХБ першого класу небезпеки, а лише дещо забруднений ґрунт, де гексахлорбензолу 1,4%. Такі відходи не є надто небезпечними.
Крім того, вдалося з'ясувати, що маршрути перевезення відходів гексахлорбензолу з України є занадто далекими і дорогими.