Кабмін вніс до парламенту свій варіант законопроекту про морські порти
Уряд має намір активізувати інвестування в портову інфраструктуру, у зв'язку з чим подав законопроект "Про морські порти України" до Верховної ради.
Про це повідомляє агентство "Інтерфакс-Україна".
"Портова галузь потребує невідкладних і корінних перетворень, лібералізації майнових відносин, технічної модернізації та сучасної моделі функціонування морських портів", - говориться в пояснювальній записці, оприлюдненій разом із самим законопроектом на сайті парламенту.
На думку експертів Кабміну, ризики інвестування у портову інфраструктуру пов'язані, в першу чергу, із застарілою нормативною базою, яка фактично, відображає радянську модель функціонування портів.
"На сьогодні Україна є єдиною державою на пострадянському просторі, де не відбулися реформи в портовій галузі", - констатує уряд.
Він зазначає, що РФ, країни Балтії, Грузія завдяки лібералізації портової галузі та приватизації морських портів постійно нарощують транзитний потенціал, тоді як українські порти не можуть скласти їм конкуренцію.
"Модернізація існуючих та будівництво нових потужностей у морських портах потребує багатомільярдних приватних інвестицій, які повинні бути захищені законодавством України", - підкреслюють автори законопроекту.
Згідно з документом, причали можуть бути об'єктами оренди чи концесії строком до 49 років.
Держава також гарантує право приватної власності на причали, побудовані за рахунок приватних інвестицій до набуття чинності цього закону, внесені до Реєстру гідротехнічних споруд та дозволяє, щоб нові причали, побудовані за рахунок приватних коштів, були об'єктами приватної власності.
Також пропонується встановити, що будівництво причалів державної форми власності за рахунок приватних коштів здійснюється на компенсаційній основі.
Відповідно до законопроекту, штучно створені земельні ділянки перебувають у державній власності та можуть надаватися в користування, в тому числі в довгострокову оренду.
Документ також полегшує можливість відчуження земельних ділянок, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, для розвитку або будівництва нових морських портів.
Законопроект містить окрему статтю, присвячену особливостям приватизації портової інфраструктури.
Зокрема, він відносить до об'єктів приватизації єдині майнові комплекси держпідприємств та акції господарських товариств, утворених у процесі корпоратизації на базі цехів, виробництв, ділянок, інших підрозділів морських портів.
Передбачається, що продаж єдиних майнових комплексів і 100% публічних АТ буде відбуватися на конкурентних засадах.
При цьому умови конкурсу можуть передбачати оренду переможцем причалів та земельних ділянок строком до 49 років, а при утворенні публічного АТ причали і земельні ділянки попередньо передаються йому в оренду на термін до 49 років.
До проекту включена також норма про те, що у разі рішення про приватизацію окремого об'єкта портової інфраструктури, орендованого до набуття чинності цього закону, орендар має право на його викуп за умови, що здійснив поліпшення такого майна вартістю не менше 25% його залишкової вартості на момент приватизації.
Законопроект передбачає також і залучення приватних інвестицій в об'єкти портової інфраструктури на основі окремих договорів концесії, договорів про спільну діяльність, оренди та інших видів державно-приватного партнерства.
Як повідомлялося, Верховна рада 3 листопада 2011 року прийняла розроблений депутатами закон "Про морські порти України", що розглядався протягом 9 років, проте президент наклав на нього вето.
На думку глави держави, запропонована в законі концепція приватизації об'єктів портової інфраструктури не була виваженою, а його норма про реорганізацію портів шляхом їх поділу могла створити ризики втрати об'єктів інфраструктури.
Віце-прем'єр - міністр інфраструктури Борис Колесніков також критикував законопроект за недоробки в питаннях захисту екології, зокрема, відсутність регулювання скидання стоків.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"