Колесніков пропонує "завалити" російським "дизелем" Україну?
Введення єдиної ставки акцизного збору на дизельне паливо, передбачене законопроектом Міністерства інфраструктури України від 29 вересня 2011 року, створить преференції імпортерам низькоякісного ДТ з Росії.
Про це йдеться в листі Американської торгової палати в Україні (АТПУ) прем'єр-міністру Миколі Азарову, передає Oilnews.
"Для імпортерів надлишкового, низькоякісного дизпалива з Росії, (в ЄС виробляється тільки високоякісне ДТ з низьким вмістом сірки) ставка акцизного збору підвищиться лише на 10 євро за тонну - з 90 євро до 100 за тонну, а для виробників високоякісного дизпалива - на 58 євро за тонну - з 42 євро до 100 євро за тонну. Таким чином, на нашу думку, законопроект потребує доопрацювання", - йдеться в листі АТПУ.
Крім того, компанії-члени АТПУ виступили з ініціативою диференціації акцизу на бензини в залежності від вмісту сірки і стандарту якості.
"Ми пропонуємо ввести диференційовану ставку на бензини моторні, які відповідають ДСТУ 4839:2007 "Бензини автомобільні підвищеної якості" - аналог "Євро-4" і "Евро5". При цьому, за прикладом з дизпаливом, ставку акцизу на низькоякісний бензин з високим вмістом сірки вважаємо за доцільне підвищити", - повідомили в АТПУ.
На думку компаній-членів АТПУ, це забезпечить додаткові надходження до бюджету, створить стимули для виробництва бензинів високої якості і не призведе до зростання цін.
Наприкінці вересня Мінінфраструктури виступило з пропозицією внести до проекту закону "Про державний бюджет на 2012 рік" збільшення з 1 січня 2012 року діючих ставок акцизного збору на бензини і дизельне паливо до 200 євро за тонну і 120 євро за тонну відповідно.
При цьому відомство запропонувало уніфікувати ставку акцизу на дизпаливо.
У середині вересня 2011 року глава Мінінфраструктури Борис Колесніков висловив невдоволення надходженнями до бюджету від акцизного збору через "огидне адміністрування" податку.
З 1 вересня 2011 року в дію вступили підвищені ставки акцизного збору, які діяли з 1 січня по 20 квітня 2011 року.
За останні три роки ставки акцизів на бензини в Україні зросли в три рази - з 60 євро за тону до 182 євро за тонну, тоді як зростання податків на дизпаливо було меншим через побоювання уряду з приводу зростання цін на основний енергоресурс, який використовується в аграрному секторі та у промисловості.
До складу Американської торгової палати в Україні входить комітет з питань палива та енергетики, членами якого є компанії Shell, "Концерн« Галнафтогаз", "ТНК-ВР Коммерс", Chevron, Vanko Prykerchenska, "Дтек", AES Ukraine, RWE Dea Ukraine та інші.
Метою діяльності комітету є обговорення питань і правових норм, які впливають на ведення бізнесу, а також сприяння розвитку ПЕК України.