Коломойський може поглинути Одеський НПЗ – ЗМІ
Віце-президент "Лукойлу" Геннадій Федотов повідомив, що компанія розглядає можливість продажу Одеського НПЗ в Україні.
Через низьку рентабельність і проблеми з поставками нафти завод стоїть вже більше року. Топ-менеджер пояснив, що на актив вже є претенденти, але розкривати деталі не став.
Як повідомило виданню "Комерсант Україна" джерело, знайоме з ситуацією, "Лукойл" веде переговори з декількома компаніями, але єдиним реальним претендентом є група "Приват", підконтрольна бізнесменам Геннадію Боголюбову й Ігорю Коломойському.
За даними джерел видання на нафтовому ринку, ще один великий бізнесмен, який володіє рядом газових і газохімічних активів у країні, Дмитро Фірташ у купівлі Одеського НПЗ не зацікавлений.
У ТНК-ВР, якій в Україні належить Лисичанський НПЗ, відмовилися коментувати можливість покупки активу.
При цьому компанія на початку 2011 року також зупиняла роботу свого НПЗ у зв'язку зі збитковістю. Не стали коментувати ситуацію і в "Газпром нафті".
Робота заводу ускладнена труднощами з постачаннями нафти після зміни напрямку прокачування по трубопроводу "Одеса-Броди".
Одеський НПЗ був побудований в 1937 році. "Лукойл" купив збитковий на той момент Одеський НПЗ в 1999 році. У 2001-2004 роках компанія провела капітальну модернізацію заводу.
Пізніше, з 2005 по 2008 рік на НПЗ проводились роботи, що дозволили випускати бензин стандартів "Євро-3" і "Євро-4".
Проектна потужність переробки нафти становить 3,6 мільйона тонн на рік. НПЗ випускає вакуумний газойль, прямогонний бензин, іншу продукцію первинної переробки, бензини А-92 і А-95, дизельне пальне.
"Лукойл" призупинив нафтопереробний бізнес в Україні в жовтні 2010 року. Тоді Одеський НПЗ був закритий на плановий ремонт "у зв'язку з поточною несприятливою маркетинговою ситуацією на українському ринку нафтопродуктів і, як наслідок, низькою ефективністю роботи заводу".
Також робота заводу ускладнювалася труднощами з постачаннями нафти після зміни напрямку прокачування по трубопроводу Одеса-Броди, по якому він раніше отримував сировину.
За розрахунками "Лукойлу", інші запропоновані "Укртранснафтою" маршрути нерентабельні. У січні-вересні 2010 року завод переробив лише 1,3 мільйона тонн.
"Приват" зможе забезпечити Одеський НПЗ сировиною - групі належить більше 40% найбільшого в Україну нафтовидобувного підприємства "Укрнафта" - 50% +1 акцією володіє НАК "Нафтогаз Україна".
"Домовитися з нафтотранспортною "Укртранснафтою" "Привату" буде нескладно, оскільки в її керівництві є люди, які лобіюють інтереси групи", - зазначило джерело видання.
У той же час, запевняє співрозмовник, група не готова "дорого заплатити" за Одеський НПЗ.
На думку Олексія Кокіна з "Уралсіба", ціна буде не нижче вкладень "Лукойлу" в реконструкцію НПЗ і становитиме від 500 мільйонів доларів до 1 мільярда.
У той же час у самого "Лукойлу" можливостей виведення НПЗ з кризи майже немає.
Групі "Приват", відзначає аналітик, доведеться просити податкові пільги у влади України, щоб зробити підприємство прибутковим.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"