Українська правда

У вересні подорожчає пальне на АЗС – експерти

30 серпня 2011, 17:26

Відновлення з 1 вересня 2011 року дії підвищених ставок акцизного збору на нафтопродукти і можливе введення мит на імпортне пальне можуть спричинити різке зростання цін на АЗС у вересні.

Згідно з опитуванням учасників ринку, проведеним "Консалтинговою групою А-95", поновлення дії акцизу автоматично збільшить ціну ДТ до 9,75-10 гривень за літр, бензину марки А-95 - до 10,65-11 гривень за літр.

У разі введення мит даний ціновий діапазон збільшиться ще на 1 гривню за літр.

Директор ПП "Укр-Петроль" Андрій Томашук вважає, що зростання ставок акцизу почне коригувати ціни на АЗС вже через три-чотири дні після відновлення їх дії, а плавне підвищення роздрібних цін буде тривати до 20-25 вересня і сумарне зростання може становити 20 копійок за літр "дизеля" і 50 копійок за літр бензину.

"Кременчуцький НПЗ відвантажує нафтопродукти фактично тільки своїм структурам, Лисичанський НПЗ майже повністю переорієнтувався на Росію, Одеський НПЗ простоює, у схожому стані також західноукраїнські заводи. Залишається тільки Шебелинка, але обсяги випуску нафтопродуктів та їх якість явно не задовольнять багатьох учасників ринку", - відзначив топ-менеджер "Укр-Петроль".

Аналогічної точки зору дотримується і директор ТОВ "Нефтек Ойл" Антон Гродзіцький, за його словами, зростання цін становитиме близько 20-30 копійок по всіх марках.

При цьому співрозмовник підкреслив, що якщо сьогодні частка імпорту становить 50%, то її зниження до 15% буде означати, що на ринку утворюється дефіцит у розмірі близько 35% обсягів.

У свою чергу директор мережі АЗС "КЛО" Ігор Чернявський вважає, що якщо вартість нафти збережеться в межах 110 доларів за барель, до середини вересня роздрібні ціни підвищаться на 50-60 копійок внаслідок зростання акцизу.

При цьому він додав, що якщо буде запроваджено мито на раніше анонсованому рівні, то ціни на АЗС автоматично зростуть на одну гривню за літр і більше.

"У першу чергу потрібно збільшувати обсяги випуску нафтопродуктів діючими заводами, а також підвищувати їх якість. Крім того, зараз суто на вільний внутрішній ринок працює лише Шебелинський ГПЗ, але його вистачить хіба що для забезпечення Харківської області", - підкреслив керівник столичної мережі АЗС.

Директор ЗАТ ВКФ "Христина" Владислав Петров також спрогнозував 50-копійчаний ріст цін у більшості мереж АЗС.

"Спочатку потрібно створити однакові правила для всіх рітейлерів, а потім вже думати над тим, чи потрібно нам мито чи ні", - констатував співрозмовник.

Директор АТЗТ "Автотехсервіс" Борис Богайчук також вважає, що в разі вступу в силу з 1 вересня старих ставок акцизного збору зростання цін на АЗС бензинів має становити близько 50-60 копійок, по дизпаливу - 30 копійок.

"Не варто сподіватися, що після підвищення вартості імпортних нафтопродуктів український ресурс не зміниться в ціні. Переконаний, що наші заводи відразу ж піднімуться до рівня імпорту", - висловив думку Богайчук.

Керівник департаменту маркетингу ВАТ "Концерн Галнафтогаз" Василь Дмитрів заявив, що якщо брати підвищення ставок акцизу без урахування інших факторів, то бензини на АЗС повинні подорожчати на 50 копійок, а дизпаливо - на 20 коп.

У випадку ж зниження цін на нафту роздрібні ціни піднімуться не настільки істотно.

Введення ж мит, на його думку, призведе до монополізації ринку власниками українських НПЗ і зростання цін на розмір мита.

У той же час він відзначив, що введення мита не призведе до різкого зниження частки імпорту в балансі ринку, тому що українські заводи поки не можуть забезпечити мережі АЗС нафтопродуктами класу "Євро-5", які становлять більшу частину в імпортних поставках.

Тому зниження частки імпорту буде несуттєвим.

податки нафтопродукти