Українська правда

"Яндекс" на IPO за день подорожчав на 40%

24 травня 2011, 20:39

"Яндекс" подорожчав на 40% у ході дебютних торгів на американській біржі Nasdaq у вівторок.

Котирування компанії перевищують 35 доларів проти 25, визначених у ході прайсингу і що дозволили їй і акціонерам залучити близько 1,3 мільярда доларів, пише Reuters.

При цьому ціна акцій на початку торгів доходила до $ 61.

IPO "Яндекса" стало одним з найбільших розміщень російських компаній після кризи 2009 року, другим найбільшим розміщенням інтернет-компанії після світового інтернет-гіганта Google, а також першим розміщенням російської компанії на Nasdaq з 2006 року.

Одне з джерел сказало агенції, що книга була перепідписана 17 разів, однак, як відзначають багато керуючих активами, перепідписка могла почасти скластися і з-за того, що потенційні інвестори, не розраховуючи на задоволення заявки навіть в істотній мірі, підвищували її об'єм в рази.

За кілька годин до початку торгів в США "Яндекс" визначив ціну розміщення по верхній межі цінового діапазону - 25доларів за акцію, що означало вартість компанії в 8 мільярдів доларів, і аналітики вважали, що незважаючи на таку високу оцінку, котирування можуть вирости в ході перших торгів.

Напередодні перед закриттям книги заявок компанія підвищила діапазон розміщення на 20% - до 24-25 доларів з 20-22 доларів, і, за словами одного з джерел на фінансовому ринку, вже після закриття книги організатори розміщення обговорювали можливість підвищення діапазону до 26-27 доларів.

За словами джерел, як близьких до розміщення, так і на фінансовому ринку, попит на акції компанії був дуже високим з першого дня відкриття книги, а також виріс ще більше після успішного розміщення соціальної мережі LinkedIn.

Зареєстрована в Нідерландах компанія Yandex NV та інші акціонери запропонували інвесторам 52,2 мільйона акцій класу "А", що володіють одним голосом в той час, як акції класу "В" мають десять голосів.

Таким чином, без урахування наданого лідменеджерам опціону на придбання 5,2 мільйона акцій, обсяг залучення склав 1,3 мільярда доларів. З урахуванням опціону - понад 1,4 мільярда доларів.

Сама компанія одержала від розміщення 385 мільйонів доларів, які планує витратити на розвиток інфраструктури, включаючи серверні і дата-центри, а також на поглинання та інвестиції в технології, фахівців або компанії, чий профіль подібний з операціями "Яндекса".

Акціонери "Яндекса" отримали близько 920 мільйонів доларів.

Основними акціонерами "Яндекса" після IPO залишаться фонди під управлінням Baring Vostok Capital Partners - 23,89% голосуючих акцій, Roth Advisors Ltd. - 6,42%, Міжнародна фінансова корпорація - 6,12%, а також засновники компанії Аркадій Волож - 19,77% та Ілля Сегаловіч - 4,14%.

Джерело, близьке до розміщення, припустило, що Baring Vostok продав у ході цього IPO не менше 20% свого пакету.

Частка "Яндекса" в інтернет-пошуку Росії становить 65%, у той час як Google йде другим з набагато більш скромним результатом у 22%.
IPO інтернет