Путін обкладе митом дешеві українські вагони
Прем'єр-міністр Росії Володимир Путін вирішив, що російські вагонобудівні заводи необхідно захистити від демпінгу іноземних конкурентів.
"Потрібно буде захистити їх від демпінгу. У нас деякі наші партнери намагаються демпінгувати на нашому ринку. На це потрібно реагувати", - заявив прем'єр під час зустрічі з губернатором Свердловської області, пише видання "Экономические известия".
На території Свердловської області знаходяться два великих підприємства транспортного машинобудування - "Уралвагонзавод" і "Уралмаш".
Також російський прем'єр додав, що вже дав доручення Мінекономрозвитку розробити відповідні пропозиції і зажадав аналогічної ініціативи з боку керівництва заводів і області.
Під час зустрічі російських політиків йшла мова про те, що вагонобудівні заводи в Росії зараз вийшли з кризи, а деякі навіть досягли рекордних обсягів виробництва.
Зростання виробництва вагонів на території СНД диктується підвищеним попитом на цю продукцію.
Попит, у свою чергу, провокує постійне зростання цін на вагони. Цю тенденцію підтверджують українські аналітики.
"Ціни на вантажні піввагони виросли з 60 тис. доларів за одиницю в четвертому кварталі 2010 року до 65 тис. у січні цього року, а в лютому вони вже коштують 70 тис. Це зростання випереджає подорожчання основних складових собівартості вагона", - говорить аналітик Concorde Capital Єгор Самусенко.
Тим не менше українська вагонобудівна продукція дійсно виграє за рівнем цін у своїх конкурентів на російському ринку.
І хоча Путін не назвав партнерів, що демпінгують, аналіз цінової ситуації на ринку вагонобудування підказує, що малися на увазі саме вагони з України.
Так, за даними аналітичного ресурсу "Промислові вантажі", найдешевший вантажний напіввагон російського виробництва в січні коштував близько 72 тис. доларів, в той час як середня ціна російського вагона на ринку - 75 тис.
Вагон виробництва українського Крюківського ВСЗ продавався на тих же умовах доставки за 68-69 тис. доларів.
Вагони інших українських підприємств у січні можна було придбати в середньому за 70 тис.
Ціни ж на піввагони інших конкурентів Росії по цьому ринку з країн СНД не давали приводу для занепокоєння: наприклад, узбецька продукція відпускалась по 76 тис. доларів за одиницю.
Інвестаналітики вважають, що введення обмежувальних мит відчують на собі всі українські виробники вагонів, оскільки частка Росії в загальному обсязі їх експорту становить понад 90%.
З іншого боку, у ринкових аналітиків виникає подив як наміри російського уряду обмежити імпорт вагонобудівної продукції, так і той факт, що російські вагони програють українським за ціновими параметрами.
"У Росії значно нижча собівартість вагонів, оскільки головні складові виробництва - метал і енергетичні ресурси - у них дешевше", - відзначає аналітик MT-Invest Олексій Некраса.
На самих підприємствах не дуже вірять в те, що Росія піде на введення мит.
"Вагони будуть користуватися підвищеним попитом ще як мінімум рік, і протягом цього часу вводити обмеження на імпорт немає сенсу", - сказав представник Крюківського ВСЗ.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"