Украинская правда
Перспективи для інвестицій всередині країни

Бюджет-2017: удержаться на плаву

Общая оценка финплана — нейтральный. Приоритетом будет судебная реформа. Экономика пока не приоритет: стимулы для экономического роста не заложены. (Укр.)

У 2017 році економіка зростатиме в основному завдяки зовнішнім факторам, а не державній політиці.

У бюджеті-2017 майже не передбачені ні податкові стимули для зростання економіки, ні збільшення державних інвестицій.

Закладене у проект бюджету зростання ВВП на 3% у 2017 році реалістичне.

Однак воно забезпечуватиметься передусім зовнішніми факторами: прогнозованим зростанням цін на сировину та відновленням світової економіки.

Суттєвих стимулів для зростання економіки з боку внутрішньої політики не передбачено.

Нацбанк продовжить впровадження режиму інфляційного таргетування і забезпечить цільовий показник індексу споживчих цін у 2017 році на рівні 8,1%.

Це означає, що НБУ й надалі впроваджуватиме адміністративні заходи для регулювання надходжень експортної виручки і відпливу капіталу з країни.

Хоча поступово пом'якшуватиме ці заходи у разі помірного зростання економіки і стабілізації валютного курсу.

Зростання доходів зведеного бюджету на 17,1% призведе до збільшення перерозподілу ВВП через зведений бюджет до 34%. Це означає, що роль держави в економіці буде збільшено, і відповідно зросте фіскальне навантаження.

Доходи зростають в основному завдяки надходженням від ПДВ й акцизів, тобто завдяки податкам на споживання. Загалом акцизи, ПДВ і мито становитимуть 58,9% надходжень бюджету. Однак приріст реальної зарплати уряд очікує на рівні 5,4%, що свідчить про прогнозоване помірковане зростання споживчого ринку.

Серед податкових стимулів для зростання економіки — зменшення рентної плати за видобування нафти, природного газу і газового конденсату. Очікується, що цей захід стимулюватиме збільшення видобутку власних газу і нафти.

Видатки зведеного бюджету зростуть на 15,1% і теж в основному йтимуть на споживання. Лише 6,6% загальних видатків — це видатки на економіку.

Серед них — кошти на підтримку сільського господарства, ремонт доріг, проведення досліджень, кредити, залучені від міжнародних фінансових організацій на реалізацію конкретних проектів, наприклад, на будівництво Канівської ГАЕС.

Бюджет є показником впровадження державної політики, адже більшість реформ потребує коштів на їх реалізацію. Загальна оцінка бюджету-2017 — нейтральний, такий, щоб утриматися на плаву. Він особливо не відрізняється від бюджету-2016.

Пріоритетом 2017 року буде судова реформа, про що свідчить значне збільшення видатків на Верховний Суд. Економіка, на жаль, поки не пріоритет, і стимулів для економічного росту майже не закладено.

* * *

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.

Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка представляет собой вид материала, отражающего исключительно точку зрения автора. Она не претендует на объективность и всесторонность освещения темы, о которой идет речь. Мнение редакции "Экономической правды" и "Украинской правды" может не совпадать с точкой зрения автора. Редакция не несет ответственности за достоверность и толкование приведенной информации и выполняет исключительно роль носителя.
НБУ налоги ВВП