Українська правда

Робота з людським капіталом під час війни. Як Укрексімбанк адаптував HR підходи.

20 жовтня 2023, 10:24

Автор: Іван Синяков, директор департаменту по роботі з персоналом Укрексімбанку

Повномасштабне вторгнення вплинуло на життя кожного українця. Війна змінила не лише наше особисте життя, а й роботу: хтось її втратив, у когось, навпаки, завдань стало більше, хтось почав працювати з дому, а для когось офіс став домом.

Війна збільшила важливість турботи одне про одного, підсвітила значення піклування про ментальне здоров’я для збереження продуктивності команд.

Як змінилася робота та підходи HR

На жодних тренінгах, курсах та вебінарах HR-спеціалістів ніхто не вчив, як працювати в умовах війни. Менеджмент в умовах нестабільності та війни, зокрема, мав враховувати багато організаційних та соціальних факторів.

Тому близько 55% осіб, які виконують HR функцію в Укрексімбанку, протягом 2022 року займалися абсолютно новими для них процесами. 

Менеджери персоналу добре розуміли, що будь-яка кризова ситуація всередині колективу має свій руйнівний вплив на конкретні робочі процеси. Будь-які накопичення та унеможливлення виходу емоцій згубно впливають на відношення, довіру, розуміння та спілкування в цілому.

Крім того, війна поставила перед HR запитання, відпрацьованих відповідей на які не мав ніхто.

Зокрема, це й евакуація з окупованих територій, підтримка співробітників та їх родини, розселення переміщених у безпечніших регіонах, підтримка співробітників, що втратили близьких або житло через війну.

Як Укрексімбанк адаптував HR підходи

Укрексімбанк — це насамперед люди, що об’єднані спільною метою, — бути міцним та надійним фінансовим мостом між українським бізнесом та світом. Тому задача Банку як роботодавця — створити для своїх співробітників такі умови, де вони почувають себе впевнено, та комфортно.

Безпека. З перших днів вторгнення була оперативно організована релокація співробітників до відносно більш безпечних місць. Ексімівці та їхні родини отримали допомогу з розселенням та пошуком орендованого житла.

Так, за минулий рік більше ніж 450 вимушено переміщених співробітників Банку отримали допомогу на оренду житла.

Стабільність. Поряд із забезпеченням безперервного надання банківських послуг українцям для Банку в цей час також пріоритетним стало збереження та підтримка команди. З початку великої війни в команді Банку не було жодних скорочень.

Фізичне здоров’я. Банк піклується про своїх співробітників. Тому в нас діє програма добровільного медичного страхування, яка в повному обсязі сплачується Банком. 

Співробітники також мають змогу підключити до цієї програми своїх близьких та родичів за вигідними корпоративними тарифами.

Підтримка родин під час блек-аутів. Через тривалі відключення електроенергії минулої осені та зими частина співробітників Банку приходили до офісів із дітьми. У Банку навіть розглядали можливість організації "дитячих садочків" із вихователями на базі офісів.

Підтримка військових та ветеранів. На сьогодні 63 ексімівці в лавах сил оборони України захищають нашу незалежність. 

Завдяки підтримці й донатам всіх небайдужих у нашому Банку, профспілковій організації та менеджменту Банку, Ексім має можливість ще ефективніше піклуватися про них і головне – забезпечувати тим, чого їм не вистачає для військової справи.

Спільними зусиллями нашій EXIM team вдалося зібрати 350 000 грн. Стільки ж до цієї суми додала первинна профспілкова організація, а Банк, як обіцяв, подвоїв цю суму. Тож у загальному підсумку вийшло 1,4 млн грн.

Гнучкість. Хоча ми є державним Банком із власними статутами, правилами та розпорядком дня, у своїй роботі ми керуємось принципом ефективності та результативності, а не кількістю проведених в офісі годин.

Банк запровадив гібридний формат роботи (для тих позицій, що не передбачають обов’язкову присутність в офісі).

Посилена внутрішня комунікація.  Розуміючи важливість роботи інформаційного фронту України, Банк посилив активність у каналах внутрішніх комунікацій. У рамках власної well-being програми Банк публікує інформацію щодо підтримки ментального та фізичного здоров’я та інший корисний в умовах воєнного стану контент.

Навчання. Одним з основних HR-напрямів роботи в Банку є навчання та розвиток. Ми чітко усвідомлюємо, що сучасні умови вимагають від нас адаптивності, вміння приймати управлінські рішення та знаходити нестандартні підходи до викликів бізнесу.

Для нас важливо розуміти, хто може й буде нашими лідерами змін, учасниками різноманітних трансформаційних проєктів, і, звичайно, хто може бути потенційним кадровим резервістом на ті чи інші вакансії.

Нині в нашому Банку реалізується програма HiPo – масштабний і серйозний проєкт, мета його – створити можливість для всіх працівників заявити про себе. Це, якщо говорити просто.  

За програмою HiPo нині навчаються майже 60 наших колег із філій – це Headliners (заступники керуючих філіями) і Performers (спеціалісти і керівники операційного/лінійного рівня). 

Крім того, в Банку є єдина система організації навчання, розвитку та оцінки співробітників Укрексімбанку, - Академія Exim - яка покликана допомогти кожному працівнику максимально розкрити свій потенціал та досягти найвищих результатів в роботі.

Академія поєднує в собі всі форми і методи навчання та розвитку співробітників, від класичного і найбільш ефективного для опанування нових навичок аудиторного навчання у форматі тренінгів, до дистанційного навчання в режимі on-line з широкою базою знань, вебінарів та курсів, що дозволяють максимально швидко доносити нову інформацію до максимальної кількості працівників.

Ефективність та ощадливість. На сьогодні в Банку реалізуються масштабні проєкти, що дозволять підвищити ефективність використання власних ресурсів. Йдеться, зокрема, про продаж одного з офісних приміщень у Києві та переміщення всіх підрозділів Головного Банку в одну будівлю на вул. Антоновича.