Фінансовий ефект податкового кодексу. Повний перелік
За прийняття кодексу відповідатиме особисто голова Партії регіонів Олександр Єфремов. Хомутинніку відведена роль оформлювача вказівок ключових співавторів документа - віце-прем'єрів Андрія Клюєва і Бориса Колесникова.
Прогнозована відставка голови парламентського комітету з податків і митної політики народного депутата від БЮТ Сергія Терьохіна стала своєрідним сигналом до дії для парламентської коаліції і відкрила новий розділ податкової реформи президента Віктора Януковича.
Новим головою комітету призначено депутата від Партії регіонів, колишнього заступника Сергія Терьохіна у комітеті Віталія Хомутинніка.
Це крісло - пік депутатської кар'єри "регіонала". За інформацією "ЕП", Хомутинніку пощастило, оскільки спочатку коаліція мала намір взагалі ліквідувати податковий комітет, розчинивши його функції у фінансовому комітеті.
Не секрет, що у парламентському кадровому резерві Партії регіонів - не густо, кваліфіковані економісти та юристи у дефіциті. Після того, як податковий комітет залишив "регіонал" Микола Круглов - він став головою Миколаївської облдержадміністрації, противаги Терьохіну не залишилося.
Хомутинніку як молодому і недосвідченому депутату прем'єр Микола Азаров довіряє, м'яко кажучи, слабо. Однак в останній момент його таки призначили на посаду через острах організаційних негараздів. Ліквідація комітету могла затягнутися на кілька тижнів, що відстрочило б прийняття Податкового кодексу.
Разом з тим, коаліція урізала повноваження нового голови. За прийняття кодексу відповідатиме особисто голова Партії регіонів Олександр Єфремов. Хомутинніку відведена роль оформлювача вказівок ключових співавторів документа - віце-прем'єрів Андрія Клюєва і Бориса Колесникова.
Свого часу аналогічну "супровідну" функцію виконував екс-голова бюджетного комітету депутат від Партії регіонів Володимир Макеєнко.
У планах коаліції - вже наступного тижня прийняти кодекс у комітеті і винести на розгляд парламенту для ухвалення у першому читанні. До цього лобісти ще можуть внести у проект правки, адже текст документа не бездоганний.
Цей визнає і прем'єр, підкреслюючи, що уряду знадобляться додаткові ресурси для компенсації втрат держбюджету після того, як документ набере чинності. За розрахунками Мінфіну, це коштуватиме державі 7-9 мільярдів гривень.
Зміни, передбачені проектом податкового кодексу
№ п/п | Назва | Д-т доходів | Д-т податкової та митної політики | Відхилення сальдо | ||||
Вплив змін на доходи | сальдо "+"/"-" | Вплив змін на доходи | сальдо "+"/"-" | |||||
"+" | "-" | "+" | "-" | |||||
1 | Нові податки | 100,0 | 0,0 | 100,0 | 100,0 | 0,0 | 100,0 | 0,0 |
2 | Скасовані податки | 0,0 | 2 612,1 | -2 612,1 | 0,0 | 2 480,6 | -2 480,6 | -131,5 |
3 | Податки, за якими змінюються ставки | 3 278,2 | 13 265,0 | -9 986,8 | 3 004,6 | 10 500,0 | -7 495,4 | -2 491,4 |
4 | Податки, за якими повністю змінилася назва | 1 548,3 | 1 188,1 | 360,2 | 354,5 | 0,0 | 354,5 | 5,7 |
5 | Інші зміни норм | 9 392,1 | 3 501,5 | 5 890,6 | 3 867,1 | 2 701,5 | 1 165,6 | 4 725,0 |
6 | Пільгове оподаткування | 2 910,6 | 752,0 | 2 158,6 | 3 505,8 | 686,0 | 2 819,8 | -661,2 |
Всього | 17 229,2 | 21 318,7 | -4 089,5 | 10 832,0 | 16 368,1 | -5 536,1 | 1 446,6 |
Втратять передусім місцеві бюджети - за рахунок скасування єдиного податку, ринкового збору та зміни транспортного податку. Ці ресурси місцеві бюджети зараз направляють на виконання власних повноважень, у тому числі - на реформу ЖКГ і створення місцевої інфраструктури.
Іншої половини позбудеться держбюджет, який зараз наповнюється за рахунок різних джерел на кшталт прибутку Нацбанку, невідшкодованого ПДВ, економії на фінансуванні низки функцій. Таким чином, виконати побажання МВФ і скоротити у 2011 році бюджетний дефіцит до 3,5% ВВП буде нереально.
Кодекс має ліквідувати податкові прогалини у законодавстві на зразок мінімізації спрощеної системи оподаткування і ліквідувати схеми зловживань платниками єдиного податку. Однак проект відкриває можливості для нових маніпуляцій.
Так, уряд звільняє від оподаткування ПДВ операції з експорту металобрухту, деревини і зерна. Це логічно, бо контрагенти експортерів - селяни, заготівельники брухту і лісу - ПДВ до бюджету не сплачують. Однак при цьому уряд випустив аналогічні суміжні галузі - заготівельників макулатури і збирачів ягід.
Зараз ці галузі не мають експортної спрямованості і вводити обмеження начебто не треба. При цьому слід розуміти, що як тільки будуть закриті схеми для маніпуляції ПДВ за допомогою зерна і лісу, Україна вже через три роки стане найбільшим "експортером" макулатури і картоплі.
Перші "дзвінки" вже є: проводиться розслідування щодо "липового" експорту ягід і лікарських трав з Волині. Насправді уряд повинен не обкладати ПДВ всі експортні операції з вторинною сировиною, рибальством, рослинництвом та продуктами лісової галузі, а не тільки з зерном, металобрухтом та деревиною.
Загалом історія української податкової реформи починається у кінці 1990-х років. Проект Податкового кодексу представники влади почали готувати ще у 2000 році під час прем'єрства Віктора Ющенка. У 2001-2002 роках з'явився перший проект. Рада затвердила його у двох читаннях, але не в остаточній редакції.
Початок акції "Україна без Кучми" зняв це питання. У 2005-2006 роках нерішучі спроби розробити нову версію документа були в урядах Юлії Тимошенко і Юрія Єханурова, однак комплексна редакція тексту з'явилася тільки у 2007 році, коли Кабмін очолював Віктор Янукович.
Тоді уряд встиг передати документ до парламенту, звідки текст згодом був відізваний через парламентську кризу і перевибори. Повторно Янукович видав доручення про підготовку проекту кодексу вже на посаді президента.
Правляча коаліція планує завершити розгляд нового тексту вже до кінця листопада - до початку першого аудиту МВФ щодо виконання меморандуму співпраці. Відразу після ухвалення кодексу уряд планує підготувати і представити на розгляд фонду проект держбюджету-2011, розроблений на його базі.
Шляху назад нема, що, на жаль, не до кінця усвідомлюють представники бізнесу, а відтак їхні спроби знайти комунікацію з владою і вплинути на внесення потрібних поправок у текст досить нерішучі. За спостереженнями "ЕП", в ході розробки проекту навколо процесу його підготовки склалося як мінімум три міфи.
Міф перший: Мінфін всіляко приховує проект. Лобісти і бізнес засмучується: документ пишуть у напівпідвальних приміщеннях, актуальний текст кодексу недоступний, а правки у нього таємно вносять втомлені від багатомісячного недосипання співробітники Мінфіну під страхом відставки. Це неправда.
Електронна версія документа на різних стадіях підготовки "бродила" по інтернету протягом усього процесу розробки кодексу. Хто хотів, міг її отримати.
Відповідальні за доопрацювання проекту політики - Колесников, Клюєв та Тігіпко - провели десятки зустрічей з різними секторами бізнесу, і всі зацікавлені могли внести і обґрунтувати свої зауваження. Незбалансованість кодексу викликана, передусім, різним рівнем впливу та професійності різних бізнес-асоціацій.
Згуртовані та емоційні виробники одягу змогли пролобіювати не тільки пільги, але й заборону на ввезення секонд-хенду, а от виробники меблів залишилися ні з чим. Власники готелів і ресторанів платитимуть менше податків, ніж інші види бізнесу, а засновники приватних шкіл чи лікарень - стільки, як металурги і хіміки.
Міф другий: над кодексом працює таємна команда спеціалістів, яка не допускає до розробки "чужих" людей, а тим більше опозицію. Це теж не так. У тих, хто знайшов спосіб комунікації з владою, не чекав на гонорар і був готовий ділитися ідеями, завжди була можливість долучитися до процесу.
На різних етапах підготовки кодексу у співробітників Мінфіну виникав дефіцит кваліфікованих економістів і юристів. Уряд був готовий працювати з незалежними консультантами, і багато аудиторських і консалтингових фірм цим скористалися.
Проектувати Податковий кодекс може далеко не кожен. Для цього недостатньо мати юридичну освіту, необхідно володіти навичками економічного мислення, кажуть розробники документа. Таких фахівців у країні одиниці, і всі вони задіяні на ключових посадах у лідируючих юридичних та консалтингових фірмах.
Ці люди звикли працювати за гонорари, часто з погодинною оплатою, а тому проігнорували запрошення Мінфіну долучитися до роботи. Хоча деякі консультанти працювали не тільки за ідею, але й за гонорари: офіційні - з бюджету Мінфіну, і неофіційні - з кишені віце-прем'єрів.
Міф третій: у встановлені владою стислі терміни неможливо підготувати грамотний документ. Так, але в українських умовах по-іншому не вийде.
У такому ж темпі екс-прем'єр-міністр Юлія Тимошенко у 2005-2006 роках провела нехай безладну, але регуляторну реформу. Сьогодні цей успіх - інвентаризація та технічна ліквідація "старовинних" дозвільних актів - в активі її минулих досягнень.
Спокійний режим підготовки проектів реформ - велика розкіш для України. На практиці це призводить до зриву строків реформи і навіть до її згортання. Стислі терміни поряд з багатьма технічними недоліками - велика перевага, бо у зацікавлених осіб нема часу на торги з владою і маніпулювання нормами проекту.
В той же час, той, хто подолав лінь і погодився працювати понаднормово, здобув прекрасну можливість безперешкодно вносити свої пропозиції у документ і налагодити взаємини з владою хоча б на рівні чиновників середньої ланки.
На жаль, в Україні досі слабо розвинена система підприємницьких лобістських організацій. Професіоналізм діючих асоціацій, сила їх впливу і кваліфікації вкрай низька, що яскраво продемонстрував процес підготовки кодексу.
№ п/п | Назва | Департамент доходів | Д-т податкової та митної політики | ||
Вплив змін на доходи | Вплив змін на доходи | ||||
"+" | "-" | "+" | "-" | ||
І | Нововведені податки | ||||
1 | Податок на нерухоме майно (нерухомість), відмінне від земельної ділянки | 100,0 | 100,0 | ||
Всього | 100,0 | 0,0 | 100,0 | 0,0 | |
ІІ | Скасовані податки | ||||
1 | Місцеві податки і збори | 0,0 | 695,4 | 0,0 | 766,0 |
1.1. | податок з реклами | 43,7 | 54,0 | ||
1.2. | комунальний податок | 129,2 | 153,0 | ||
1.3. | ринковий збір | 472,4 | 500,0 | ||
1.6. | збір за право використання місцевої символіки | 21,3 | 27,0 | ||
1.7. | збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг | 28,3 | 30,0 | ||
1.8. | інші податки | 0,5 | 2,0 | ||
2 | Податок на промисел | 7,4 | |||
3 | Фіксований податок на доходи фізичних осіб від зайняття підприємницькою діяльністю (за рахунок скасування фіксованого податку для торговців на ринку та переведення їх на сплату єдиного податку) | 277,2 | 264,3 | ||
4 | Податок на транспортні засоби | 0,0 | 1 629,2 | 0,0 | 1 450,3 |
4.1. | Податок на транспортні засоби (за рахунок скасування податку на транспортні засоби в тій частині, яка сплачується при проходженні техогляду) | 1 629,2 | 1 440,0 | ||
4.2. | Податок на транспортні засоби (за рахунок виключення з об’єкту оподаткування літаків і вертольотів) | 0,0 | 10,3 | ||
5 | Збір за проведення гастрольних заходів | 2,9 | 0,0 | ||
Всього | 0,0 | 2 612,1 | 0,0 | 2 480,6 | |
ІІІ | Податки по яких змінюються ставки | ||||
1 | Податок на прибуток (зменшення з 25% до 19%) | 13 265,0 | 10 500,0 | ||
2 | Акцизний збір (за рахунок збільшення ставки на бензини з 132 євро до 175 євро за 1000 кг для компенсації втрат бюджету від скасування податку на транспортні засоби ) | 1 685,0 | 1 440,0 | ||
3 | Податок з доходів фізичних осіб (запровадження оподаткування процентів на депозити за ставкою 5% у разі перевищення загальної річної суми таких процентів 20 мінімальних заробітних плат, тобто загальної суми депозитів понад 150 тис. грн.) | 593,5 | 593,5 | ||
4 | Податок з доходів фізичних осіб (запровадження малопрогресивного оподаткування: за ставками 15 та 17 % з порогом застосування ставки 17 % понад 10 мінімальних заробітних плат) | 474,3 | 445,7 | ||
5 | Єдиний податок (збільшення ставок податку в м.Києві , м.Севастополі та обласних центрах з 20-200 до 200-600, для діяльності у сфері інформатизації 5%, але не менше 1200грн) | 525,4 | 525,4 | ||
Всього | 3 278,2 | 13 265,0 | 3 004,6 | 10 500,0 | |
ІV | Податки по яких повністю змінилась назва | ||||
1 | Туристичний збір (сьогодні курортний збір) | 13,6 | 13,6 | ||
2 | Збір за місця для паркування транспортних засобів (сьогодні збір за використання автотранспорту) | 94,8 | 94,8 | ||
3 | Збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності (сьогодні – плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності) | 217,9 | 246,1 | ||
4 | Збір за геологорозвідувальні роботи виконані за рахунок державного бюджету (за рахунок об'єднання в єдиний платіж "плата за користування надрами") | 1 188,1 | |||
5 | Плата за користування надрами (за рахунок об'єднання в єдиний платіж зі збором за геологорозвідувальні роботи виконані за рахунок державного бюджету) | 1 222,0 | |||
Всього | 1 548,3 | 1 188,1 | 354,5 | 0,0 | |
V | Інші зміни норм | ||||
1 | Податок на прибуток | 7 369,5 | 472,0 | 1 863,8 | 472,0 |
1.1. | Розповсюдження загальної системи оподаткування на платників єдиного податку – юридичних та фізичних осіб та запровадження 0% ставки по податку на прибуток підприємств для підприємств з оборотом до 3 млн грн | 472,0 | 472,0 | ||
1.2. | Заборона віднесення на витрати платника податку на прибуток витрат на придбання товарів (робіт, послуг) у фізичних осіб – суб’єктів господарювання (ЄП) | 136,5 | 136,5 | ||
1.3. | Виключення із складу витрат витрати по виплаті роялті на користь нерезидентів. | 608,0 | 395,3 | ||
1.4. | Зменшення суми витрат на суму скасованих місцевих податків | 132,0 | |||
1.5. | За рахунок наближення податкового та бухгалтерського обліку | 6 493,0 | 1 332,0 | ||
2 | ПДВ | 760,6 | 760,6 | 0,0 | 0,0 |
2.1. | Втрати ПДВ з ввезених товарів за рахунок оформлення податкового векселя при імпортування основних фондів | 760,6 | |||
2.2. | Ресурс ПДВ з вироблених товарів за рахунок оформлення податкового векселя при імпортування основних фондів | 760,6 | |||
3 | Ввізне мито (за рахунок заборони імпорту одягу та інших виробів, що використовувалися, в якості гуманітарної допомоги.) | 1,6 | |||
4 | Податок з доходів фізичних осіб | 668,7 | 1 015,1 | 1 322,0 | 975,7 |
4.1. | Збільшення надходжень податку з доходів фізичних осіб – підприємців, що працюють на загальній системі оподаткування у зв’язку зі зміною правил оподаткування за єдиним податком | 37,7 | 37,7 | ||
4.2. | Встановлення відповідальності податкових агентів щодо своєчасної сплати податку з доходів фізичних осіб в граничний термін | 450,0 | 450,0 | ||
4.3. | Встановлення обов'язку для податкового агента, щодо утримання податку з доходів фізичних осіб СПД яких можна віднести до штатних працівників | 0,0 | 690,0 | ||
4.4. | Інші додаткові надходження | 181,0 | 144,3 | ||
4.5. | Інші втрати податку | 1 015,1 | 975,7 | ||
5 | Збір за спеціальне використання лісових ресурсів (за рахунок зміни застосування індексу (з середньорічного індексу споживчих цін (109,7%) на індекс цін виробників грудень до грудня (118,5%) | 30,4 | |||
6 | Плата за землю (зміна оподаткування земельних ділянок залізниць, запровадження норми сплати податку з дня реєстрації права власності на нерухоме майно) | 0,0 | 120,0 | ||
7 | Єдиний податок | 480,6 | 739,8 | 480,6 | 739,8 |
7.1. | Єдиний податок (за рахунок переходу платників фіксованого податку на сплату єдиного податку) | 480,6 | 480,6 | ||
7.2. | Єдиний податок (виключення зі спрощеної системи оподаткування юридичних осіб) | 739,8 | 739,8 | ||
8 | Збір за користування радіочастотним ресурсом | 80,7 | 80,7 | ||
9 | Встановлення відповідальності держави за несвоєчасне відшкодування податку на додану вартість з державного бюджету платникам податку | 514,0 | 514,0 | ||
Всього | 9 392,1 | 3 501,5 | 3 867,1 | 2 701,5 | |
VІ | Пільгове оподаткування | ||||
1 | Податок на прибуток | 10,6 | 100,0 | 560,6 | 100,0 |
1.1. | Втрати податку за рахунок звільнення від оподаткування операцій з постачання зерна | 0,0 | 550,0 | ||
1.2. | За рахунок звільнення від оподаткування операцій з металобрухтом | 10,6 | 10,6 | ||
1.3. | Запровадження пільг (нульова ставка оподаткування для підприємств літако- та суднобудування, готелів) | 100,0 | 100,0 | ||
2 | ПДВ | 2 900,0 | 652,0 | 2 945,2 | 586,0 |
2.1. | Встановлення звільнення від оподаткування операцій з постачання зерна | 2 900,0 | 2 900,0 | ||
2.2. | Звільнення від оподаткування ПДВ операцій, за консалдінгові, аудиторські, юридичні послуги | 586,0 | 586,0 | ||
2.3. | Звільнення від оподаткування операцій з металобрухту з врахуванням втрат по податку на прибуток 140 - 140*0,19 | 0,0 | 45,2 | ||
2.4. | Звільнення від оподаткування операцій з постачання будівельно-монтажних робіт з будівництва доступного житла, що будується за державні кошти | 66,0 | |||
Всього | 2 910,6 | 752,0 | 3 505,8 | 686,0 | |
Разом | 17 229,2 | 21 318,7 | 10 832,0 | 16 368,1 | |
сальдо | -4 089,5 | сальдо | -5 536,1 |
У разі відміни пільг на лікарські засоби
№ п/п | Назва | Департамент доходів | Д-т податкової та митної політики | ||
Вплив змін на доходи | Вплив змін на доходи | ||||
"+" | "-" | "+" | "-" | ||
1 | Податок на прибуток | 1 363,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
Виключення зі складу витрат сум ПДВ товарів звільнених від оподаткування (лікарські засоби) | 1 363,0 | ||||
2 | ПДВ | 8 728,0 | 0,0 | 5 590,0 | 0,0 |
2.1. | Скасування пільг на лікарські засоби та вироби медичного призначення (вітчизняні) | 3 802,0 | 5 590,0 | ||
2.1. | Скасування пільг на лікарські засоби та вироби медичного призначення (імпортні) | 4 926,0 | |||
Всього | 10 091,0 | 0,0 | 5 590,0 | 0,0 |
№ п/п | Назва податку | Департамент доходів | Д-т податкової та митної політики | ||
Вплив змін на доходи | Вплив змін на доходи | ||||
"+" | "-" | "+" | "-" | ||
1 | Податок з доходів фізичних осіб | 1 736,5 | 1 292,3 | 2 361,2 | 1 240,0 |
1 | Податок з доходів фізичних осіб (оподаткування процентів на депозити за ставкою 5% у разі перевищення загальної річної суми таких процентів 20 мінімальних заробітних плат, тобто загальної суми депозитів понад 150 тис. грн.) | 593,5 | 593,5 | ||
2 | Податок з доходів фізичних осіб (запровадження малопрогресивного оподаткування: за ставками 15 та 17 % з порогом застосування ставки 17 % понад 10 мінімальних заробітних плат) | 474,3 | 445,7 | ||
3 | Фіксований податок на доходи фізичних осіб від зайняття підприємницькою діяльністю (за рахунок скасування фіксованого податку для торговців на ринку та переведення їх на сплату єдиного податку) | 277,2 | 264,3 | ||
4 | Збільшення надходжень податку з доходів фізичних осіб – підприємців, що працюють на загальній системі оподаткування у зв’язку зі зміною правил оподаткування за єдиним податком | 37,7 | 37,7 | ||
5 | Встановлення відповідальності податкових агентів щодо своєчасної сплати податку з доходів фізичних осіб в граничний термін | 450,0 | 450,0 | ||
6 | Встановлення обов'язку для податкового агента, щодо утримання податку з доходів фізичних осіб СПД яких можна віднести до штатних працівників | 0,0 | 690,0 | ||
7 | Інші додаткові надходження | 181,0 | 144,3 | ||
8 | Інші втрати податку | 1 015,1 | 975,7 | ||
2 | Податок на прибуток | 7 380,1 | 13 837,0 | 2 424,4 | 11 072,0 |
1 | Розповсюдження загальної системи оподаткування на платників єдиного податку – юридичних та фізичних осіб та запровадження 0% ставки по податку на прибуток підприємств для підприємств з оборотом до 3 млн грн | 472,0 | 472,0 | ||
2 | Заборона віднесення на витрати платника податку на прибуток витрат на придбання товарів (робіт, послуг) у фізичних осіб – суб’єктів господарювання (ЄП) | 136,5 | 136,5 | ||
3 | Виключення із складу витрат витрати по виплаті роялті на користь нерезидентів. | 608,0 | 395,3 | ||
4 | Втрати податку за рахунок звільнення від оподаткування операцій з постачання зерна | 0,0 | 550,0 | ||
5 | Зменшення суми витрат на суму скасованих місцевих податків | 132,0 | |||
6 | За рахунок звільнення від оподаткування операцій з металобрухтом | 10,6 | 10,6 | ||
7 | За рахунок наближення податкового та бухгалтерського обліку | 6 493,0 | 1 332,0 | ||
8 | Запровадження пільг (нульова ставка оподаткування для підприємств літако- та суднобудування, готелів) | 100,0 | 100,0 | ||
9 | Податок на прибуток (зменшення з 25% до 19%) | 13 265,0 | 10 500,0 | ||
3 | ПДВ | 3 660,6 | 1 926,6 | 2 945,2 | 1 100,0 |
1 | ПДВ (Встановлення звільнення від оподаткування операцій з постачання зерна) | 2 900,0 | 2 900,0 | ||
2 | Звільнення від оподаткування ПДВ операцій, за консалтингові, аудиторські, юридичні послуги | 586,0 | 586,0 | ||
3 | Встановлення відповідальності держави за несвоєчасне відшкодування податку на додану вартість з державного бюджету платникам податку | 514,0 | 514,0 | ||
4 | Звільнення від оподаткування операцій з металобрухту з врахуванням втрат по податку на прибуток 140 - 140*0,19 | 0 | 45,2 | ||
5 | Звільнення від оподаткування операцій з постачання будівельно-монтажних робіт з будівництва доступного житла, що будується за державні кошти | 66,0 | |||
6 | Втрати ПДВ з ввезених товарів за рахунок оформлення податкового векселя при імпортування основних фондів | 760,6 | |||
7 | Ресурс ПДВ з вироблених товарів за рахунок оформлення податкового векселя при імпортування основних фондів | 760,6 | |||
4 | Акцизний збір (за рахунок збільшення ставки на бензини з 132 євро до 175 євро за 1000 кг для компенсації втрат бюджету від скасування податку на транспортні засоби ) | 1 685,0 | 1 440,0 | ||
5 | Ввізне мито (за рахунок заборони імпорту одягу та інших виробів, що використовувалися, в якості гуманітарної допомоги.) | 1,6 | |||
6 | Податок на транспортні засоби | 0,0 | 1 629,2 | 0,0 | 1 450,3 |
6.1. | Податок на транспортні засоби (за рахунок скасування податку на транспортні засоби в тій частині, яка сплачується при проходженні техогляду) | 1 629,2 | 1 440,0 | ||
6.2. | Виключити з об’єкту оподаткування літаки і вертольоти | 0,0 | 10,3 | ||
7 | Місцеві податки і збори | 426,3 | 695,4 | 454,5 | 766,0 |
7.1. | податок з реклами | 43,7 | 54,0 | ||
7.2. | комунальний податок | 129,2 | 153,0 | ||
7.3. | ринковий збір | 472,4 | 500,0 | ||
7.4. | збір за місця для паркування транспортних засобів (сьогодні збір за використання автотранспорту) | 94,8 | 94,8 | ||
7.5. | туристичний збір (сьогодні курортний збір) | 13,6 | 13,6 | ||
7.6. | збір за право використання місцевої символіки | 21,3 | 27,0 | ||
7.7. | збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг | 28,3 | 30,0 | ||
7.8. | збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності (сьогодні – плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності) | 217,9 | 246,1 | ||
7.9. | податок на нерухоме майно (нерухомість), відмінне від земельної ділянки | 100,0 | 100,0 | ||
7.10. | інші податки | 0,5 | 2,0 | ||
8 | Збір за геологорозвідувальні роботи виконані за рахунок державного бюджету (за рахунок об'єднання в єдиний платіж "плата за користування надрами") | 1 188,1 | |||
9 | Плата за користування надрами (за рахунок об'єднання в єдиний платіж зі збором за геологорозвідувальні роботи виконані за рахунок державного бюджету) | 1 222,0 | |||
10 | Збір за спеціальне використання лісових ресурсів (за рахунок зміни застосування індексу (з середньорічного індексу споживчих цін (109,7%) на індекс цін виробників грудень до грудня (118,5%) | 30,4 | |||
11 | Податок на промисел | 7,4 | |||
12 | Плата за землю (зміна оподаткування земельних ділянок залізниць, запровадження норми сплати податку з дня реєстрації права власності на нерухоме майно) | 0,0 | 120,0 | ||
13 | Єдиний податок | 1 006,0 | 739,8 | 1 006,0 | 739,8 |
1 | Єдиний податок (збільшення ставок податку в м.Києві , м.Севастополі та обласних центрах з 20-200 до 200-600, для діяльності у сфері інформатизації 5%, але не менше 1200грн) | 525,4 | 525,4 | ||
2 | Єдиний податок (за рахунок переходу платників фіксованого податку на сплату єдиного податку) | 480,6 | 480,6 | ||
3 | Єдиний податок Виключення зі спрощеної системи оподаткування юридичних осіб | 739,8 | 739,8 | ||
14 | Збір за проведення гастрольних заходів | 2,9 | 0,0 | ||
15 | Збір за користування радіочастотним ресурсом | 80,7 | 80,7 | ||
Разом | 17 229,2 | 21 318,7 | 10 832,0 | 16 368,1 | |
сальдо | -4 089,5 | сальдо | -5 536,1 |
№ п/п | Назва податку | Зведений бюджет | Державний бюджет | Місцеві бюджети | ||||||
Загальний фонд | Спеціальний фонд | Загальний фонд | Спеціальний фонд | |||||||
"+"/"-" | Ресурс "+" | Втрати "-" | Ресурс "+" | Втрати "-" | Ресурс "+" | Втрати "-" | Ресурс "+" | Втрати "-" | ||
1 | Податок на прибуток | -6 032,0 | 7 233,0 | -13 115,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | -150,0 | 0,0 | 0,0 |
1.1. | Виключення із складу витрат витрати по виплаті роялті на користь нерезидентів. | 608,0 | 608,0 | |||||||
1.2. | За рахунок наближення податкового та бухгалтерського обліку | 6 493,0 | 6 493,0 | |||||||
1.3. | Зменшення суми витрат на суму скасованих місцевих податків | 132,0 | 132,0 | |||||||
1.4. | Податок на прибуток (зменшення з 25% до 19%) | -13 265,0 | -13 115,0 | -150,0 | ||||||
2 | ПДВ | -66,0 | 760,6 | -826,6 | ||||||
2.1. | Звільнення від оподаткування операцій з постачання будівельно-монтажних робіт з будівництва доступного житла, що будується за державні кошти | -66,0 | -66,0 | |||||||
2.2. | Втрати ПДВ з ввезених товарів за рахунок оформлення податкового векселя при імпортування основних фондів | -760,6 | -760,6 | |||||||
2.3. | Ресурс ПДВ з вироблених товарів за рахунок оформлення податкового векселя при імпортування основних фондів | 760,6 | 760,6 | |||||||
3 | Акцизний збір (за рахунок збільшення ставок з 132 до 175 євро за 1000 кг) | 1 685,0 | 1 685,0 | |||||||
4 | Ввізне мито (за рахунок заборони імпорту одягу та інших виробів, що використовувалися, в якості гуманітарної допомоги.) | 1,6 | 1,6 | |||||||
5 | Податок з доходів фізичних осіб | -187,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 1 105,3 | -1292,3 | 0,0 | 0,0 |
5.1. | Податок з доходів фізичних осіб (запровадження малопрогресивного оподаткування: за ставками 15 та 17 % з порогом застосування ставки 17 % понад 10 мінімальних заробітних плат) | 474,3 | 474,3 | |||||||
5.2. | Фіксований податок на доходи фізичних осіб від зайняття підприємницькою діяльністю (за рахунок скасування фіксованого податку для торговців на ринку та переведення їх на сплату єдиного податку) | -277,2 | -277,2 | |||||||
5.3. | Встановлення відповідальності податкових агентів щодо своєчасної сплати податку з доходів фізичних осіб в граничний термін | 450,0 | 450,0 | |||||||
5.4. | Встановлення обов'язку для податкового агента, щодо утримання податку з доходів фізичних осіб СПД яких можна віднести до штатних працівників | 0,0 | 0,0 | |||||||
5.5. | Інші додаткові надходження | 181,0 | 181,0 | |||||||
5.6. | Інші втрати податку | -1 015,1 | 0,0 | -1015,1 | ||||||
6 | Місцеві податки і збори | -695,4 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | -695,4 | 0,0 | 0,0 |
6.1. | комунальний податок | -129,2 | -129,2 | |||||||
6.2. | збір з осіб, які беруть участь у грі на тоталізаторі та іподромі | 0,0 | ||||||||
6.3. | збір за участь у бігах на іподромі | 0,0 | ||||||||
6.4. | збір за виграш на бігах на іподромі | 0,0 | ||||||||
6.5. | збір за видачу ордера на квартиру | -0,1 | -0,1 | |||||||
6.6. | збір за право використання місцевої символіки | -21,3 | -21,3 | |||||||
6.7. | збір за проведення місцевого аукціону, конкурсного розпродажу і лотерей | -0,2 | -0,2 | |||||||
6.8. | збір за право проведення кіно- і телезйомок | 0,0 | 0,0 | |||||||
6.9. | збір з власників собак | -0,2 | -0,2 | |||||||
6.10. | збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг | -28,3 | -28,3 | |||||||
6.11. | ринковий збір | -472,4 | -472,4 | |||||||
6.12. | податок з реклами | -43,7 | -43,7 | |||||||
7 | Збір за проведення гастрольних заходів | -2,9 | -2,0 | -0,9 | ||||||
8 | Збір за геологорозвідувальні роботи виконані за рахунок державного бюджету (за рахунок об'єднання в єдиний платіж "плата за користування надрами") | -1 188,1 | -302,4 | -885,7 | ||||||
9 | Плата за користування надрами (за рахунок об'єднання в єдиний платіж зі збором за геологорозвідувальні роботи виконані за рахунок державного бюджету) | 1 222,0 | 604,1 | 617,9 | ||||||
10 | Збір за спеціальне використання лісових ресурсів (за рахунок зміни застосування індексу (з середньорічного індексу споживчих цін (109,7%) на індекс цін виробників грудень до грудня (118,5%) | 30,4 | 26,4 | 4,0 | ||||||
11 | Податок на промисел | -7,4 | -7,4 | |||||||
12 | Збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності (сьогодні – плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності) | 217,9 | 217,9 | |||||||
Всього | -5021,9 | 8 625,7 | -14244,0 | 1685,0 | -887,7 | 1945,1 | -2146,0 | 0,0 | 0,0 | |
сальдо | -5618,3 | сальдо | 797,3 | сальдо | -200,9 | сальдо | 0,0 |