Українська правда

Автоімпортери опускають руки

1 липня 2008, 09:51

З16 травня Держмитслужба знизила ввізне мито на авто з 25 до 10%. А 3 червня ВР прийняла закон, згідно з яким в Україні відновлюється 25-процентне мито до 1 січня 2009 року.  Автором законопроекту  "Про внесення змін до Закону України ''Про Митний тариф України'' є Народний депутат України Сергій Терьохін (БЮТ). Проте, імпортери готові, у разі чого, переплачувати - судитися з державою вони не хочуть.

У випадку, якщо українська митниця буде дотримуватися рішення Верховної Ради, а не норм Світової організації торгівлі, автомобільні імпортери відсуджувати в держави збитки не  будуть. Хоч знижене мито дозволяє зменшити собівартість авто до 12%, і це їхнє законне право - Україна повинна дотримуватися міжнародних вимог.

"Повірте, якщо знову доведеться платити 25% мита, ми всі дружньо зітхнемо й будемо працювати далі - з державою зв'язуватися ніхто не захоче", - дав неофіційний коментар ЕП топ-менеджер однієї з компаній-імпортерів.

"На сьогоднішній день ми говоримо з депутатами про те, щоб вони не долали вето Президента. "Наша Україна", наприклад, голосувати за подолання вето не буде. Ми також піднімаємо цю тему у Брюсселі. Там незадоволені тим, що український парламент не хоче дотримуватися забов'язань", - говорить генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Інтереси державних виробників відстоює Таріел Васадзе, який є крупним акціонером "УкрАВТО". Корпорація займає більш ніж 30% усього автомобільного ринку України. Мито у 25% дає змогу їй продавати свою продукцію за найнижчими цінами, виграючи таким чином в конкурентів й отримуючи надприбутки.

Якщо ж Рада вето таки подолає, підкреслює експерт, імпортерам доведеться сплачувати 25% мита, а вже після того подавати позов до суду. Кожен буде діяти самостійно - асоціація не зможе в такому випадку представляти їхні інтереси.

Більше того, Назаренко сумнівається, що хтось таки стане судитися. "Я впевнений, що, наприклад, компанії з іноземним капіталом з державою сваритися точно не захочуть", - сказав він.

Генеральний директор "Авто Інтернешнл" (офіційний імпортер і дистриб'ютор Mazda та Suzuki в Україні) Олена Дуніна в коментарі ЕП не відкидає можливості судових позовів.

"Парламент може створити прецедент непокори міжнародним нормам права, які домінують над державними... Те, що законопроект не приводиться у відповідність до протоколу про приєднання України до СОТ, який почав діяти 16 травня, перед повторним голосуванням за законопроект у Раді, створює усі правові передумови для судових справ проти державних органів. Нам цього дуже не хотілося б", - каже вона.

За словами Дуніної, інші країни-члени СОТ також можуть ініціювати службове розслідування проти України на міжнародному рівні. А це погано як для держави, так і для бізнес-структур.

Джерела ЕП у Держмитслужбі повідомили, що, вірогідно, держава буде все ж-таки дотримуватися міжнародного законодавства. Адже стаття 9 Конституції України передбачає, що діючі міжнародні договори, які ратифікувала ВР, є частиною національного законодавства.

Якщо все ж таки імпортерам доведеться сплачувати 25%, це, звісно, відіб'ється на цінах на авто. Компанії, які їх уже знизили, змушені будуть повернутися на попередній рівень. Відстрочка стосується автомобілів із об'ємом двигуна 1-2,2 л, що складають 80% від авторинку України. Тобто найбільш масові моделі до кінця року не стануть дешевшими, дорогі ж й потужні машини в ціні таки знизяться. У такому випадку ми спостерігатимемо, як державні органи диктують умови імпортерам, а ті не хочуть відстоювати свої законні права.

Нагадаємо, що з 16 травня Держмитслужба знизила мито на всі ввезені в країну авто з 25% до 10%. Зміни не торкнуться автомобілів російського виробництва, які ввозитимуться в Україну за нульовою ставкою. 3 червня ВР прийняла закон, згідно з яким в Україні відновлюється 25-процентне мито на ввезення автомобілів до 1 січня 2009 року. Це мотивувалося вірогідним зниженням надходжень до держбюджету на суму 264 млн дол..  Президент України Віктор Ющенко скористався правом вето відносно цього закону. Він прагне дотримання міжнародних норм. и ратифікували протокол про приєднання, і тепер ми не повинні ганьбитися перед Європою" - сказав ЕП заступник глави Секретаріату президента Андрій Гончарук.