У Києві запроваджують московські права та свободи?
Почалося з двох скандальних проектів, які просуває Головне управління комунального господарства Київської міської держадміністрації, - "Порядку надання готельних послуг у м.Києві" та "Порядку контролю за якістю надання готельних послуг у м.Києві". Ці документи стали топ-новиною на телеканалах та в інтернет-виданнях.
Узагалі-то, тема набула популярності через другий "Порядок...": згідно з цим документом, менеджмент готелів зобов'язаний повідомляти інформацію про всіх гостей Головному управлінню МВС Києва. Представники міської влади пообіцяли ухвалити документи до кінця березня.
Як і очікувалося, представники готельного бізнесу обурилися. Якщо документи справді ухвалять у наявному на сьогодні вигляді, контролюючі органи можуть поставити питання будь-якому київському готелю. Адже низка передбачених "Порядками..." вимог не втілені у життя навіть на рівні п'ятизіркових готелів столиці. А деякі з пропонованих нововведень видаються просто абсурдними.
Скажімо, передбачається, що контролюючі органи мають право вимагати від готелів надавати повний спектр послуг гостям-автомобілістам: можливість не лише помити авто чи почистити його салон, але й долити гальмівну й охолоджувальну рідини, перевірити електроустаткування, надати інформацію про найближчі станції техобслуговування (п.4.3.5.29). До готелів на 1-5 зірок передбачається обов'язкова вимога про наявність кегельбану та салону краси, що, згідно з п. 4.4.14.3 документа, мають бути облаштовані "відповідно до законів високої моди".
Правду кажучи, обидва документи з'явилися не вчора. Вони ще із серпня були вивішені на сайті Головного управління комунального та готельного господарства і туризму КМДА - для ознайомлення. Чиновники запропонували представникам готельного бізнесу надсилати свої пропозиції щодо вдосконалення документів. Але, як з'ясувалося цього тижня під час наради в Держкомпідприємництва, жодної офіційно-формальної пропозиції від зацікавленого бізнесу так і не надійшло. Усно представники готельного бізнесу просили владу про одне: нові правила не впроваджувати. Принаймні не в такій редакції.
До речі, історія появи двох документів дуже цікава. Послуга з розробки нових "Правил..." повинна була виконуватися у межах тендера на "Науково-дослідні роботи організації та проведення наукового супроводу Програми розвитку туризму в м. Києві до 2010 року".
Але, як не дивно, проекти обох постанов були розроблені та відкриті до ознайомлення ще до початку проведення тендера у жовтні. Це видно за базою відомого тендерного сайту ua-tenders.com. Переможця тендеру на суму 445 тис. грн оголосили тільки у листопаді. Ним виявилось приватне підприємство "НДІ туризму і курортів".
А згодом представники Асоціації малих готелів та апартаментів заявили, що текст нових документів насправді є перекладеною з російської мови копією ухвалених у Москві 1997 року.
І справді, "Порядок контролю за якістю надання готельних послуг у м. Києві", крім своєї вступної частини, є ідентичним розпорядженню заступника московського прем'єра "Про правила надання та порядку контролю за якістю готельних послуг у м. Москві" від 9 липня 1997 року. До речі, в російській столиці ці "Правила..." перестали діяти у листопаді 2000 року.
Такі детективні перипетії, безперечно, привернули увагу багатьох глядачів до сюжету в одному з вечірніх випусків новин на каналі "СТБ". Журналіст Наталія Соколенко розповідала про намір київської влади зобов'язати готелі доповідати про своїх гостей. На кадрах - журналістка ставить питання про те, на що пішли 445 тис. грн, а заступник начальника управління комунального господарства КМДА Микола Грицик грубо виштовхує знімальну групу зі свого кабінету. Іншої відповіді у чиновника, певно, не було.
Історія мала продовження. Наступного дня зі згаданого управління на ім'я головного редактора новин каналу надійшов лист із вимогою публічного вибачення за поведінку журналіста. А згодом з'ясувалося, що лист (щоправда, з іншою вимогою - позбавити канал ліцензії!) представники КМДА надіслали також до Нацради з питань телебачення та радіомовлення.
Вочевидь, такі листи змусять представників СТБ "іти до кінця". Тим паче, наведена інформація може свідчити, як мінімум, про те, що управління КМДА незграбно освоювало бюджетні кошти, особливо не переймаючись, на що саме їх витрачати. Десь ізбоку стоять учасники готельного ринку. Вони, власне, здійняли бучу, "підказали" журналістам, де копати, а зараз, можливо, досягнуть своїх цілей, серед яких не тільки скасування будь-яких проектів щодо контролю за готельною галуззю, а й кадрові ротації у керівництві готельного управління.