Українська правда

Національний кешбек: українці купили майже на 10% більше вітчизняних товарів – дослідження

Віктор Волокіта - 4 грудня, 13:18

Запуск програми «Національний кешбек» дозволив збільшити кількість куплених товарів, вироблених в Україні, на 9,5%.

Про це повідомляє Асоціація рітейлерів України (RAU) за результатами проведеного спільно з компанією Num8erz та за сприяння Міністерства економіки України дослідження, передає Укрінформ.

Наголошується, що в дослідженні представлені результати впливу програми на продаж продуктів харчування за два місяці після запуску кешбеку у порівнянні з таким же періодом до того.

«Запуск програми «Національний кешбек» дозволив збільшити кількість куплених товарів, вироблених в Україні, на 9,5%. Тобто частка таких товарів (в штуках) за два місяці після запуску національної програми помітно зросла порівняно із двома місяцями, що передували старту «Національного кешбеку», - йдеться в повідомленні.

За даними аналітиків, в гривнях виторги зросли всього на 4%, що частково пояснюється наявністю промо на товари, що є учасниками програми.

Так, за вказаний період, з 1 вересня 2024 року, коли програма стартувала у тестовому режимі, майже на 5% частіше такі товари потрапляли в промо-акції.

Водночас кількість чеків за два місяці після старту програми «Національний кешбек» збільшилася всього на 0,1%. Проникнення в чеки товарів не збільшилось. Проте українці помітно розширили розмір разових закупів до своєї корзини: або за рахунок збільшення кількості одиниць того, що купляли раніше, або зробивши вибір на користь українського виробника.

Основною категорією українців, які беруть участь у програмі, є «скоріше чутливі до ціни люди» (44%) та «чутливі до ціни люди» (17%). Товари з кешбеком у їхніх кошиках займають 23% та 24% відповідно.

Категорія «чутливі до ціни люди» наразі збільшили свої покупки на 9,4%. У категорії «скоріше чутливих до ціни людей» зростання зафіксовано на рівні 5% товарів з «Національного кешбеку».

«Тобто на старті програми більший вплив «Національний кешбек» (як підтримка, яку відчувають люди, або як чинник для переключення з інших виробників на національних) має на чутливих до ціни людей», - зауважують дослідники.

Нагадаємо:

За третій місяць дії програми "Національний кешбек" українці накопичили понад 250 млн грн, що вдвічі більше, ніж місяцем раніше.