Zoom заборонила продавати доступ до сервісу російським держустановам – ЗМІ
Американська компанія Zoom Video Communications заборонила своїм дистриб'юторам продавати корпоративну підписку до сервісу онлайн-конференцій держустановам і держкомпаніям в Росії.
Про це пише "Коммерсантъ" з посиланням на лист компанії "РайтКонф", дистриб'ютора рішень Zoom в Росії і СНД, партнерам від 31 березня.
У листі йдеться, що Zoom Video Communications Inc. відкликає у російського партнера авторизацію на продаж сервісу для держустанов і організацій з державними бенефіціарами.
Гендиректор "РайтКонф" Андрій Петренко підтвердив виданню справжність листа. За його словами, вимоги Zoom стосуються не тільки РФ, але і країн СНД.
"Зараз ми уточнюємо деталі подальшої роботи, не виключаю, що компанія зробить окремий продукт для держсектора", - додав він.
За його словами, робота за діючими контрактами продовжиться. У Zoom не відповіли на запит видання.
Про обмеження з боку Zoom, введених відносно державних установ, також повідомляється на сайті російської "Вищої школи економіки".
"Вишка більше не зможе користуватися корпоративною ліцензією в Zoom. За наявною інформацією, ця проблема зачіпає всі російські організації з державною участю, в тому числі і інші виші", - повідомили в ВШЕ.
Опитані виданням експерти вважають, що Zoom ухвалив таке рішення, щоб уникнути можливих санкційних ризиків з боку США.
"Zoom не працює на ринках, які вважає токсичними, оскільки це може вплинути на вартість акцій на біржі", - додав засновник ГК "Нейтроникс" Григорій Іванов.
"Частка Росії в виручці Zoom не перевищує 1%, тому компанії, на його думку, вигідніше пожертвувати цим ринком, ніж вартістю акцій.
Іншою причиною для обмеження надання послуг Zoom в Росії може бути складність дотримання законодавства, вважає партнер департаменту податків і права Deloitte Антон Зиков, наприклад, про необхідність зберігати дані користувачів на території країни", - йдеться у статті.