Українська правда

Юрист розповів про шанси "Ощадбанку" у суді зі "Сбєрбанком"

6 лютого 2016, 13:54

Господарський суд Києва може визнати в діях "Сбєрбанку Росії" з перейменування своєї української "дочки" в "Сбєрбанк" ознаки недобросовісної конкуренції і задовольнити позов "Ощадбанку".

Таку думку "Економічній правді" висловив адвокат, керуючий партнер АО "Suprema Lex" Віктор Мороз.

Мороз нагадав, що за "Ощадбанком" зареєстровані торгові марки "Сбєрбанк", "Ощадбанк" і "Oschadbank".

"Тобто перейменування банківської установи ПАТ "Сбєрбанк Росії" в ПАТ "Сбєрбанк" теоретично може привести до введення в оману споживача банківських послуг, який не зможе розрізнити дві банківських установи", - заявив адвокат.

"З урахуванням того, що значна частина клієнтів "Ощадбанку" - це люди, які добре пам'ятають радянський "Сбєрбанк", введення в оману можливе. Суд цілком може визнати в діях "Сбєрбанку" ознаки недобросовісної конкуренції і задовольнити позов "Ощадбанку", - додав він.

При цьому експерт зазначив, що якщо "Сбєрбанк" зможе довести, що "Сбєрбанк" є загальновідомим позначенням і ця торгова марка стала загальнодоступною і втратила свою розрізняльну здатність, то суд може відмовити "Ощадбанку" в задоволенні його позовних вимог.

"Для цього "Сбєрбанку" доведеться провести ряд соціологічних досліджень і підготувати досить переконливі аргументи на свою користь", - вважає адвокат.

"Таким чином, заощадити не завжди перекладається як зберегти і у "Сбєрбанку" є перспективи добитися відмови в позовних вимогах "Ощадбанку", - заявив Мороз.

За його словами, у вітчизняній судовій практиці суперечки, в яких протиставляються торгові марки та комерційні найменування не є рідкістю.

"Однак, не можна говорити про єдину судову практику. Існує значна кількість рішень судів як на користь власників торгових марок, так і на користь власників комерційних найменувань та об'єктивності заради, варто сказати, що судді при прийнятті рішень в подібних суперечках керуються, в основному, об'ємом наданих доказів", - сказав адвокат.

Він зазначив, що якщо авторитетна компанія проведе велике соціологічне дослідження і дані такого дослідження будуть досить репрезентативні, то суд цілком може і відмовити власнику торгової марки.

Як відомо, 15 січня "Ощадбанк" подав до суду на "Сбєрбанк Росії" через порушення прав інтелектуальної власності.

Економічна правда