Поза межами можливого. Відвідайте щорічну премію УП 100

Бюджет недоотримав 110 мільйонів через економію Коломойського

П'ятниця, 4 грудня 2009, 11:39

Недонадходження акцизного збору до бюджету у вересні-листопаді 2009 року у зв'язку з початком випуску на Кременчуцькому НПЗ компонентів автомобільних бензинів оцінюється експертами в 110 млн. грн.

Такі дані були озвучені на засіданні експертно-аналітичної групи (ЕАГ) з питань функціонування ринку нафти і нафтопродуктів при Кабінеті міністрів, повідомляє агентство "Інтерфакс-Україна".

Як зазначили експерти з посиланням на висновок Київського інституту споживчих експертиз, компоненти автобензинів КБ-92 і КБ-95, випуск яких почав НПЗ, фактично є прямими аналогами товарного бензину А-92 і А-95 з дещо зниженими споживчими характеристиками.

Однак ставка акцизного збору для компонентів бензинів складає 20 євро за тонну в порівнянні з 110 євро за тонну для товарних бензинів.

Кременчуцький НПЗ, за даними ЕАГ, у листопаді поточного року збільшив переробку нафти до 387 тис. тонн з 306 тис. тонн у вересні, виробництво бензину - до 123 тис. тонн з 103 тис. тонн.

У той же час, згідно з даними Державної адміністрації залізничного транспорту ("Укрзалізниця"), відвантаження товарних бензинів з підприємства впали за цей період з 85 тис. тонн до 41 тис. тонн, додали експерти.

"У вересні завод почав відвантажувати так звані "компоненти бензину" КБ-92 і КБ-95 (для промислових цілей), поставки яких збільшилися з 6,5 тис. тонн у вересні до 66,8 тис. тонн у листопаді. У листопаді їх частка склала вже 62% всіх відвантажень бензинів з Кременчука", - зазначалося на засіданні ЕАГ.

Компоненти бензину, за інформацією членів ЕАГ, відвантажуються на адресу "невідомих дніпропетровських структур за залізничними реквізитами нафтобаз у Дніпропетровській, Київській, Запорізькій та інших областях, які беруть участь у забезпеченні продукцією роздрібної мережі групи "Приват".

Згідно з оцінками фахівців, ситуація, що склалася з виробництвом палива на Кременчуцькому НПЗ призводить також до непрямим втрат у вигляді ослаблення конкуренції на роздрібному ринку, банкрутства автозаправних мереж і різкого погіршення якості нафтопродуктів.

Як повідомлялося, на початку грудня українське представництво литовської групи Orlen Lietuva (колишня Mazeikiu nafta) заявило, що стурбований погіршенням умов бізнесу в Україні.

Реклама:

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: