"Укррічфлот" і Мінтранс не можуть домовитися
Рішення Мінтрансу про приєднання Херсонського річкового порту до морського призвело до конфлікту між ними.
Компанія "Укррічфлот" Костянтина Григоришина, яка управляє річковим портом, оскаржує рішення міністерства в суді, повідомляє видання "Комерсант-Україна".
Про те, що Міністерство транспорту та зв'язку 26 березня передало причали Херсонського річкового порту на баланс однойменного морського порту, розповів в. о. міністра Василь Шевченко.
За його словами, причали знахлодяться на балансі Державної адміністрації річкових портів і до сих пір керуються "Укррічфлотом".
Річковий та морський порти - прямі конкуренти. Перший знаходиться в гирлі Дніпра, другий - в 15 км від нього. Обидва займаються перевалкою навалочних і генеральних вантажів. Обсяг перевалки морського порту в 2008 році - 4,26 млн т, річкового - 950 тис. т. Об'єднання портів дозволить зберегти в другому півріччі високі обсяги перевалки, пояснює начальник Херсонського морського торгового порту Андрій Єгоров.
"В першому півріччі переробка вантажів знизилася, і збільшити фінансові показники ми змогли лише завдяки зростанню тарифів. Але в II півріччі можуть знизитися і вони", - зазначає Єгоров.
У минулу середу прем'єр-міністр Юлія Тимошенко доручила Мінтрансу перевірити обгрунтованість зростання портових зборів. Обсяг перевалки без урахування зниження тарифів за підсумками року може скласти 20%, підкреслюють у портах.
В "Укррічфлоті" дії Мінтрансу вважають незаконними. 3 червня компанія подала позов до окружного адміністративного суду Києва з вимогою повернути причали в управління порту, а також звернулася до Генпрокуратури та СБУ.
Директор "Укррічфлоту" Леонід Косипчук уточнив, що розрив договору про управління портом можливий лише за згодою Мінекономіки та "Укррічфлота", а останньої отримано не було.
Морський порт вже розіслав компаніям, що використовують причали річкового порту, листи з повідомленням, що питання, пов'язані з перевалкою вантажів, вони повинні узгоджувати з ним, розповів начальник Херсонського річкового порту Валерій Мірошко.
"Але ми домоглися від них відкликання листа", - додав він. За словами пана Косипчука, після передачі причалів на баланс морського порту можуть бути введені нові портові збори.
Зараз у Херсонському морському порту вони становлять до 700 дол. за обслуговування одного судна.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"