Українська правда

Через кризу Boeing 737 MAX у світі зростає попит на старі літаки

Анастасія Жарикова — 2 лютого, 11:04

Ринок вживаних літаків процвітає через хронічний дефіцит, який зберігся після пандемії, і зростають побоювання, що остання криза Boeing може посилити тиск у найближчі місяці.

Про це повідомляє Reuters.

За словами лізингової фірми Avolon, галузі вже не вистачає приблизно 3000 літаків, ніж планувалося до COVID, через збої внаслідок пандемії та проблеми в Boeing і Airbus.

Тепер обмеження виробництва Boeing після вибуху в повітрі відкриває нову вкладку, що посилює тиск, що змушує авіакомпанії довше літати на старих літаках – від нестачі двигунів до ланцюгів постачання та різкого скорочення подорожей у багатьох частинах світу.

Зазначається, що перевізники платять вищі ціни, щоб мати достатньо великий флот, щоб не відставати від попиту, який, як очікує група авіакомпаній IATA, досягне рекордних 4,7 млрд пасажирів у 2024 році.

На зміну звичній моделі деякі авіакомпанії купують літаки, які вони орендували, а не ведуть переговори про продовження оренди. Це ознака того, що авіакомпанії знають, що ці проблеми не будуть вирішені найближчим часом.

Більше половини світового пасажирського парку належить орендодавцям. Ціни на оренду цих літаків зростали задовго до вибуху панелі 5 січня, що призвело до обмеження виробництва Boeing.

Boeing сподівався збільшити виробництво своєї сімейства літаків MAX після багаторічної кризи, спричиненої катастрофами в 2018 і 2019 роках. Але вибух панелі на рейсі Alaska Airlines додав регулятивний нагляд, який, як очікується, сповільнить зростання виробництва.

Читайте також: "Репутаційне мінне поле": чим аварія на борту Alaska Airlines загрожує Boeing

Нагадаємо: 

6 січня авіакомпанія Alaska Airlines призупинила польоти десятків літаків Boeing 737 MAX 9 для перевірки безпеки після того, як вибух панелі кабіни змусив абсолютно новий літак із пасажирами здійснити аварійну посадку.

попит авіабудування авіа