Омелян розповів, як забезпечили прозорість в угоді з General Electric
Міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що питання підписання угоди з General Electric постійно перебувало на політичному контролі керівництва обох держав і "за таких умов тут взагалі не можна говорити, що могло мати місце якесь зловживання".
Про це він розповів в інтерв'ю "Голосу Америки".
"Я сподіваюсь, що це питання, яке зараз розслідує НАБУ, швидко завершиться, і ніщо не підриватиме довіри з боку закордонних інвесторів до інвестування в Україну.
Цей контракт спрямований на розвиток відносин України і США, на створення робочих місць як в Сполучених Штатах, так і в Україні. Ми будемо мати абсолютно нову технологію, нові локомотиви для нашої держави", - сказав міністр.
"До переговорів з General Electric були залучені урядові структури, офіс інвестицій при прем'єр-міністрові, комітет з інвестицій при президентові України.
Це питання постійно перебувало на політичному контролі керівництва обох держав. І за таких умов тут взагалі не можна говорити, що могло мати місце якесь зловживання", - підкреслив він.
"Ми завжди виходили з однієї простої істини - що це є стратегічне партнерство між "Укрзалізницею" та General Electric", - додав Омелян.
Крім того, міністр розповів про участь України у другому етапі виконання угоди.
"У випадку локомотивів ми маємо обрання з боку General Electric Крюківського заводу - це лідер локомотивної промисловості України.
На жаль, у їхньому асортименті немає дизельного локомотива, вони будуть це освоювати, але домовлено, що Крюківський завод буде базою.для General Electric", - пояснив він.
Як повідомлялось, Детективи НАБУ отримали доступ до документів"Укрексімбанку" щодо постачання локомотивів General Electric і передачі їх у фінансовий лізинг компанії "Укрзалізниця".
Розслідування було розпочато за заявою народного депутата (його ім'я і прізвище не уточнюється) на виконання постанови слідчого судді Солом'янського райсуду Києва від 11 квітня 2018 року.
За інформацією народного депутата, "лізингодавцем та лізингоодержувачем було допущено суттєве перевищення цін на зазначені локомотиви в порівнянні з ринковими цінами, за якими здійснювалося постачання локомотивів іншим покупцям".
Нагадаємо, у лютому 2018 року корпорація GE підписала довгострокову рамковуугоду з ПАТ "Укрзалізниця" на 1 млрд доларів.
Перший її етап передбачає постачання 30 вантажних локомотивів TE33A Evolution, виготовлених у США, а також локалізацію певної частини виробництва в Україні, що становить 10% кінцевої вартості угоди. На даному етапі GE буде використовувати українську сигнальну та радіосистему та певні елементи кабіни.
Вартість локомотивів — 4,68 млн доларів (з ПДВ) за кожен. Загалом сума контракту (мова йде про першу партію - ЕП) становить 140 млн доларів з ПДВ.
30% УЗ заплатить авансом, а за 70% суми "Укрексімбанк" придбає на власний баланс тепловози і віддасть їх у лізинг на 15 років. Лізингова угода номінована у гривнях.
Це означає, що за тепловози УЗ буде вимушена суттєво переплатити у зв'язку з використанням кредитних грошей, адже вартість гривні, враховуючи облікову ставку НБУ на момент підписання контракту, була досить високою.
Процентну ставку в УЗ не називають, проте у розмові з ЕП представник залізниці підтвердив: вона не нижча за облікову ставку НБУ.
Отже, за обслуговування лізингу УЗ буде платити не менше 16-18% річних, що значно дорожче доларового ресурсу.
На другому етапі американці повинні поставити протягом семи років 150-175 тепловозів. На цьому етапі українська сторона наполягатиме на використанні вже 40% українських деталей.
Рамкова угода також передбачає можливість майбутньої співпраці у сфері обслуговування та модернізації наявного рухомого складу, зокрема дизельних тепловозів серії 2М62 та 2Е10.
Рекомендуємо почитати: Зранку гроші — увечері тепловози: що за контракт УЗ уклала з General Electric
Репортаж з заводу General Electric у Пенсільванії, де відбувається виробництво локомотивів для України, дивіться за посиланням: Як в США будують "тризуби" для українців. Репортаж із заводу General Electric