General Electric показали перший локомотив, виготовлений для України
На заводі в штаті Пенсильванія (США) виготовлено перший локомотив серії GE Evolution відповідно до рамкової угоди між ПАТ "Укрзалізниця" та General Electric Transportation.
Про це повідомляє прес-служба УЗ.
Зазначається, що це перший з тридцяти локомотивів, що будуть поставлені в Україну. Він матиме назву "Тризуб".
Делегація Укрзалізниці на чолі з в.о. голови УЗ Євгеном Кравцовим ознайомилася з технологічним процесом виробництва та високо оцінила характеристики новозбудованого локомотива GE Evolution серії ТЕ33АС.
"Це дійсно нова якість тягового рухомого складу, якого не мала наша держава, а партія, яку поставить General Electric у співпраці з українськими підприємствами, – найбільша в незалежній Україні. Я сподіваюся, що 30 локомотивів стануть лише початком співпраці між Україною та США й між Укрзалізницею та General Electric, і вже найближчими роками разом ми зможемо оновити весь тяговий рухомий склад компанії", – розповів Кравцов.
Він також повідомив, що прибуття першого локомотива GE Evolution в Україну очікується морем уже в серпні, а їх подальше доукомплектування відбуватиметься на Крюківському вагонобудівному заводі.
"Нагадаю, що вже на першому етапі нашої співпраці з General Electric локалізація виробництва цих локомотивів на вітчизняних підприємствах становитиме 10 %", – зазначив керівник компанії.
"На фінальних етапах співпраці ця цифра зросте до 40%. Для нас це один із ключових пунктів угоди, адже це дозволить збільшити кількість робочих місць для українців та залучення інвестицій у розвиток економіки нашої батьківщини", - додав він.
Окрім цього, Євген Кравцов висловив упевненість, що партнерство з GE не тільки покращить локомотивний парк компанії, але й сприятиме модернізації транспортної інфраструктури України, утвердженню України як ключового транспортного вузла між Європою та Азією та забезпечить реалізацію експортного потенціалу нашої країни.
Нагадаємо, у лютому 2018 року корпорація GE підписала довгострокову рамкову угоду з ПАТ "Укрзалізниця" на 1 млрд доларів.
Перший її етап передбачає постачання 30 вантажних локомотивів TE33A Evolution, виготовлених у США, а також локалізацію певної частини виробництва в Україні, що становить 10% кінцевої вартості угоди. На даному етапі GE буде використовувати українську сигнальну та радіосистему та певні елементи кабіни.
Вартість локомотивів — 4,68 млн доларів (з ПДВ) за кожен. Загалом сума контракту (мова йде про першу партію - ЕП) становить 140 млн доларів з ПДВ.
30% УЗ заплатить авансом, а за 70% суми "Укрексімбанк" придбає на власний баланс тепловози і віддасть їх у лізинг на 15 років. Лізингова угода номінована у гривнях.
Це означає, що за тепловози УЗ буде вимушена суттєво переплатити у зв'язку з використанням кредитних грошей, адже вартість гривні, враховуючи облікову ставку НБУ на момент підписання контракту, була досить високою.
Процентну ставку в УЗ не називають, проте у розмові з ЕП представник залізниці підтвердив: вона не нижча за облікову ставку НБУ.
Отже, за обслуговування лізингу УЗ буде платити не менше 16-18% річних, що значно дорожче доларового ресурсу.
На другому етапі американці повинні поставити протягом семи років 150-175 тепловозів. На цьому етапі українська сторона наполягатиме на використанні вже 40% українських деталей.
Рамкова угода також передбачає можливість майбутньої співпраці у сфері обслуговування та модернізації наявного рухомого складу, зокрема дизельних тепловозів серії 2М62 та 2Е10.
Рекомендуємо почитати: Зранку гроші — увечері тепловози: що за контракт УЗ уклала з General Electric
Економічна правда