Українська правда

Суд повернув "Укрзалізницю" в підпорядкування Омеляна

5 серпня 2017, 10:00

Окружний адмінсуд Києва визнав незаконною постанову уряду, якою "Укрзалізницю" було виведено з-під порядкування Мінінфраструктури.

Про це повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян на своїй сторінці у Facebook.

"Сьогодні представники Мінінфраструктури отримали судове рішення, відповідно до якого суд визнав незаконним рішення КМУ про передачу ПАТ "Укрзалізниця" з підпорядкування Мінінфраструктури", - повідомив Омелян.

"Відповідну постанову прийнято сьогодні Окружним адмінсудом Києва, який визнав незаконною та нечинною постанову Уряду від 18.01.2017 №52 "Про внесення змін до Статуту ПАТ "Укрзалізниця", - написав він.

Також, за словами Омеляна, суд дійшов до висновку про протиправність дій Мінекономрозвитку в частині підготовки та внесення на розгляд уряду проекту зазначеної постанови.

"Судом встановлено численні порушення законодавства, зокрема непогодження проекту постанови із заінтересованими органами влади, непроведення правової експертизи Мін'юсту", - йдеться в тексті повідомлення.

"Крім того, проект не розглядався на засіданні урядового комітету та не включався до порядку денного чергового засідання КМУ", - зазначив міністр.

За результатами розгляду справи, як повідомив Омелян, суд визнав виключне право Мінінфраструктури на розроблення проектів актів про внесення змін до Статуту ПАТ "Укрзалізниця" як міністерства, компетенція якого у таких питаннях є домінуючою.

"Після набрання законної сили таким судовим рішенням "Укрзалізниця" повернеться додому", - зазначив урядовець.

18 січня 2017 року стало відомо, що Кабінет міністрів на позачерговому засіданні затвердив новий статут ПАТ "Укрзалізниця", згідно з яким, Міністерство інфраструктури втрачає право бути органом управління компанії.

У новій редакції статуту у Мінінфраструктури відібрали можливість підписувати договори з головами наглядової ради та контракт з головою правління УЗ.

Також Мінінфраструктури позбавили права визначати напрямки діяльності УЗ, впливати на кількість акцій, затверджувати фінансовий план, річний звіт, чисельність персоналу.

Рішення з цих питань мали оформлюватися відповідним актом Кабінету Міністрів України, проект якого розробляється та подається в установленому порядку Мінекономрозвитку.

Більше того, УЗ не повинна була забезпечувати подання консолідованої фінансової звітності Мінінфраструктури.

Після цього Омелян заявив, що наполягатиме на перегляді рішення Кабінету міністрів про виведення ПАК "Укрзалізниця" з підпорядкування міністерства в судовому порядку.

Читайте також: Війна за інфраструктуру. Чому в Омеляна забрали "Укрзалізницю"

Економічна правда