Адміністрація портів скасує скандальний тендер щодо порту "Южний"
Наприкінці минулого тижня вдалося зірвати оборудку навколо порту "Южний", за якою мільярд гривень мав бути засвоєний підприємством, яке контролюється депутатами від "Народного фронту".
Про це у своєму блозі на "УП" пише народний депутат БПП Сергій Лещенко.
Як пише Лещенко, ця партія в рамках нинішньої коаліції отримала квоту на Міністерство інфраструктури, куратором якого на рівні уряду є міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.
"Ідеться про аферу навколо днопоглиблення в порту "Южний", де було все підготовлено для того, щоб "сірі кардинали" від "Народного фронту" поклали до кишені декілька сот мільйонів гривень", - зазначив автор блогу.
За словами політика, цей тендер був оголошений ще в лютому 2016 року. У серпні відбулося відкриття пропозицій конкурсних торгів за другим етапом. За його результатами, між собою конкурували три учасники:
- компанія "Будівельний та технічний флот" (Болгарія), ціна пропозиції становила 28 404 811,87 євро (974 655 002,77 грн з ПДВ).
- ТОВ "Ян Де Нул Україна" (Одеса, Україна), ціна пропозиції становила 988 953 852,06 грн з ПДВ.
- дочірнє підприємство "Ван Оорд Україна" (Одеса, Україна) при компанії "Ван Оорд Дреджинг Енд Марін Контракторс Б.В." (Нідерланди), ціна пропозиції – 900 850 519,33 грн з ПДВ.
Однак, попри те, що стопроцентна донька голандської компанії "Ван Оорд" запропонувала найнижчу ціну 900 мільйонів, переможцем тендеру було визначено ТОВ "Ян Де Нул Україна", ціна якої була найвищої, а структура власності – непрозора.
Як свідчить аналіз інформації навколо тендеру, керівництво компанії "Ян Де Нул Україна" могло перебувати в змові з депутатом Верховної Ради від "Народного фронту" Сергієм Фаєрмарком, який надав їм інформацію про тендерні пропозиції конкурентів.
Так, заявка "Ян Де Нул Україна" була подана останньою та містила пропозицію авансування 0,1%, тоді як інші учасники подали пропозицію до авансування 10%.
Саме спираючись на нижчий рівень авансування, перемогу в тендері було віддано ТОВ "Ян Де Нул Україна".
За словами Леенка, 10% авансу є світовою практикою, що пояснюється платою за мобілізацію суден.
Подання ТОВ "Ян Де Нул Україна" пропозиції щодо авансування в розмірі 0,1% суперечить також здоровому глузду, адже "Адміністрація морських портів України" вимагає від підрядника банківську гарантію на 5% від суми договору.
Розгадка цього дивного тендеру, де планували розпиляти 1 мільярд гривень, криється в кадрових та акціонерних перестановках.
Керівником компанії "Ян Де Нул Україна" з липня 2016 року став Андрій Розов, донедавна – помічник депутата Сергія Фаєрмарка, що вважається "смотрящим" від "Народного фронту" за морськими портами.
Економічна правда