ГЗК вимагають мораторій на підвищення залічничних тарифів
Уряд зобов'язаний ввести мораторій на підвищення ж\д тарифів на вантажні перевезення.
У заяві йдеться, що від експорту залізнорудної сировини Україна отримує більше 2 млрд. доларів на рік. Але є ризик загубити це джерело доходів, позбувшись також близько 50 тисяч робочих місць.
З початку 2014 року світові ціни на руду знизилися втричі, а конкуренція значно посилилася. Багато гірничорудних компаній із США, Австралії, Китаю, Африки заявили про скорочення виробництва.
При цьому з точки зору логістики постачальники руди з Австралії та Південної Америки перебувають у більш вигідних умовах, мають менше "плече" доставки, можливість завантажувати великотоннажні судна, які не здатні обслуговувати українські порти.
Прогнозується, що в 2016 році ціни на руду знизяться ще на 15-20%. В таких умовах заплановане Мінінфраструктури різке підвищення тарифів на ж\д перевезення призведе до збитковості виробництва залізнорудної сировини в Україні, відмови інвесторів від роботи з українськими підприємствами, істотного зниження рівня інвестиційної привабливості країни в цілому.
"Вірогідний сценарій – падіння виробництва в галузі на 50%, зниження експорту на 75%", - наголошується у зверненні.
У документі підкреслюється, що МІУ декларує підвищення тарифів на 30%, однак із урахуванням додаткових факторів, таких як збільшення тарифу на порожній пробіг вагонів, підвищувального коефіцієнта на перевезення на відстань більше 500 км і т.д., фактичне зростання тарифу протягом 2016 року складе майже 50%. А для вантажів 1 класу, до яких відноситься руда, тариф підніметься на 65%.
Між тим, в сусідніх з Україною державах, таких як Росія й Туреччина, витрати на перевезення залізницею вже зараз нижчі, ніж в нашій країні. Зниження цін на сировинні товари змушує уряди інших країн йти назустріч своїм виробникам.
Так, з наступного року "Російські залізниці" збільшать розмір максимальної знижки для клієнтів з 12,8 до 25%.
Таким чином, російські підприємства отримають переваги в порівнянні з українськими, що дозволить їм витіснити вітчизняного виробника з зовнішніх ринків.
На думку промисловців, немає підстав говорити, що нинішні тарифи на вантажні перевезення є для "Укрзалізниці" економічно необґрунтованими або збитковими. За рахунок вантажних перевезень в 2014-2015 роках держмонополія отримала близько 15 млрд. гривень прибутку.
"В даний момент йде процес корпоратизації "Укрзалізниці". Вважаємо, що лише після її завершення, маючи розуміння реальної ситуації в компанії, можна повернутися до питання перегляду тарифів та політики ціноутворення на вантажні перевезення", - резюмується у зверненні.