Українська правда

Apple третій рік поспіль є найдорожчим брендом світу

5 жовтня 2015, 13:45

Марка Apple посіла перше місце в рейтингу найдорожчих брендів світу вартістю майже 170,3 млрд доларів.

Про це йдеться у щорічному топ-100 найдорожчих брендів світу агентства Interbrand, пише РБК.

Згідно з рейтингом, до 2013 року беззаперечним лідером рейтингу був бренд Coca-Cola.

Три роки тому вперше сотню очолила марка Apple. Зараз її вартість становить, за версією Interbrand, 170,276 млрд доларів, що на 43% більше, ніж роком раніше.

Ринкова капіталізація компанії Apple Inc. на закритті торгів 2 жовтня, дорівнювала майже 629,5 млрд. Таким чином, якщо орієнтуватися на розрахунки Interbrand, вартість самого бренду становила 27% всієї ринкової вартості компанії.

Марка Coca-Cola зараз займає лише третє місце з 78,423 млрд доларів.

Причому за рік колись найдорожчий бренд світу подешевшав, за версією Interbrand, на 4%.

Ринкова вартість Coca-Cola Co. (володіє ще й іншими брендами - Fanta, Sprite, Bon Aqua і т.д) досягала 175,7 млрд. Флагманський бренд забезпечує, тим самим, майже 45% капіталізації всієї компанії.

Агентство Interbrand оцінює вартість брендів за власною запатентованою методикою. Обов'язкова умова - компанія-власник бренду повинна розкривати свої фінансові показники і бути публічною.

Фахівці Interbrand обчислюють частка прибутку, бренду в нематеріальних активах компанії, сила бренду і ризики з ним пов'язані. Передбачається, що чим сильніше бренд, тим ризики менші.

Всього в першій десятці крім Apple присутні бренди ще п'яти компаній, які можна назвати технологічними:

Google (120,314 млрд; 12% до минулого року; 2-е місце), Microsoft (67,67 млрд; 11%; 4-е місце ), IBM (65,095 млрд; - 10%; 5-е місце), Samsung ($ 45,297 млрд; 0%; 7-е місце) і Amazon (37,948 млрд; 29%; 10-е місце).

Найбільший приріст за рік показав бренд Facebook.

Його вартість зросла, за підрахунками Interbrrand, на 54%, до 22,029 млрд.

Марка самої популярної соціальної мережі світу тепер займає 23-е місце.

Найбільше подешевшав люксовий бренд Gucci - на 14%, до 8,882 млрд (50-е місце). Цього року в топ-100 увійшли п'ять новачків - Lego (53,62 млрлд), PayPal (42,51 млрд), Mini (42,43 млрд), Moet & Chandon (41,31 млрд) і Lenovo (41,14 млрд). Ці марки займають відповідно 88 і з 97 по 100 місця.

Аpple