Україна у скандалі з VW "сторонній спостерігач" - гендиректор ВААІД
Органи сертифікації в Україні не мають спецобладнання з контролю за показниками викидів в атмосферу шкідливих речовин автомобілями, тому Україна в ситуації зі скандалом про маніпуляції VW "сторонній спостерігач".
Про це заявив гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко, передає "Інтерфакс-Україна".
"Я відповідально заявляю - для контролю за вихлопами жоден орган сертифікації, жоден випробувальний центр не має обладнання. На всю Україну такого обладнання не існує - воно досить дороге, і ніхто його не купив", - повідомив Назаренко.
Крім того, він нагадав, що в Україні сьогодні діють екологічні норми Євро-4 (тоді як у країнах ЄС уже Євро-6), але по дорогах країни їздять автомобілі, які "навіть нормам Євро 0 не відповідають".
"Тому навіть якщо у нас є такі автомобілі, випущені Volkswagen (підпадають під "скандальні"), то вони відповідають тим нормам, які сьогодні діють в Україні", - зазначив Назаренко.
Відповідаючи на питання, яким же чином в Україні контролюється відповідність автомобілів екологічним стандартам, гендиректор ВААІД повідомив, що органи сертифікації або просять імпортера надати європейські протоколи випробувань (або країн походження автомобіля), або орієнтуються на рік випуску автомобілів, тому, на його думку, сьогодні багато органів фактично "займаються фікцією".
"Наприклад, з 1 січня 2016 року в Україні, згідно з існуючим законодавством, починає діяти стандарт Євро-5. І вони (органи сертифікації) будуть дивитися за роком випуску - оскільки з вересня 2009 року в Європі було заборонено випуск автомобілів, що не відповідають цьому екостандарту, то автоматично всі випущені після цієї дати авто,які ввозяться в Україну відповідають Євро-5", - відзначає Назаренко.
У той же час, за його словами, в даний час він ініціює можливість покарання органу сертифікації позбавленням права сертифікувати авто у разі видачі фальшивого сертифіката.
"Сьогодні такого права орган можна позбавити тільки через суд. А з нового року у нас буде акредитація органів сертифікації, і ось тут, якщо будуть випадки видачі сертифікатів на автомобіль старше вересня 2009 року, треба просто позбавляти їх акредитації", - вважає гендиректор ВААІД.
Як повідомлялося, Volkswagen, який за підсумками I півріччя 2015 став найбільшим за обсягом продажів автовиробником в світі, звинувачується в навмисних маніпуляціях з показниками викидів шкідливих речовин при тестуванні автомобілів з дизельним двигуном в США.
Компанія використала програмні методи, що дозволяють визначити, що машина працює в тестовому режимі, і перевести двигун на максимально екологічні параметри роботи.
При цьому в звичайному режимі обсяг викидів окису азоту в 40 разів перевищують максимально допустимі в США показники по викидах оксидів азоту, вимоги за якими жорсткіше європейських.
Нагадаємо, на тлі скандалу 21 вересня акції автоконцерну в ході торгів на Франкфуртській біржі впали на 22% (до семирічного мінімуму).
Як відомо, скандал з автомобілями Volkswagen почався в середині вересня.
Американське Агентство з охорони навколишнього середовища звинуватило автоконцерн в тому, що на його автомобілях з дизельними двигунами стояло програмне забезпечення, яке дозволяло обходити перевірку на рівень викиду шкідливих речовин.
Йдеться про машини 2009-2015 років випуску. Компанії загрожує штраф в 18 млрд доларів, а Мін'юст США почав за фактом порушень кримінальне розслідування.
Volkswagen був змушений частково призупинити продажі ряду моделей дизельних автомобілів в США, а голова правління компанії Мартін Вінтеркорн публічно вибачився перед клієнтами VW.
Як повідомлялося, Volkswagen відібрав у Toyota звання найбільшого світового автовиробника за підсумками першого півріччя, здійснивши свою давню мрію на три роки раніше плану.