Думка експерта: Банки будуть активніше реструктуризовувати кредити

Четвер, 18 червня 2015, 19:07

Кризу у фінансовому секторі банки можуть подолати тільки в тому випадку, якщо буде налагоджена ефективна робота з реструктуризації кредитів проблемних корпоративних позичальників, що мають тимчасові фінансові труднощі.

Таку думку "Економічній правді" висловив голова наглядової ради ПАТ "Укрінбанк" Володимир Клименко.

Крім того, за його словами, важливим моментом для поліпшення взаємодії між банком і бізнесом є консультаційна та маркетингова підтримка з боку фінустанови.

"Щоб не піти на дно, банк повинен підтримати ті компанії, які готові платити, але у яких виникли тимчасові фінансові складнощі. Перш за все, йдеться про допомогу в реструктуризації кредитів", - сказав банкір.

"Сьогодні уникнути зростання проблемної заборгованості для банку можна тільки через впровадження і просування програми конвертації валютних кредитів у гривню, процентні канікули і канікули з виплати тіла кредиту. Крім того, банк може на 3-6 місяців зменшувати процентну ставку за позикою з метою зниження кредитного навантаження на клієнта", - зазначив Клименко.

На його думку, найбільш ефективні програми реструктуризації передбачають комплексний підхід, коли клієнту пропонується кілька способів, що дозволяють йому зменшити виплати по кредиту.

"Звичайно, кожна ситуація, кожний клієнт - це індивідуальний підхід, але рішення завжди може бути знайдено, причому, таке, яке влаштує і клієнта, і банк. Зараз найголовніше - дозволити клієнтові збільшити оборот, наростити прибуток, за допомогою якого він зможе повернути позику і продовжувати ефективну роботу", - вважає експерт.

За словами Клименка, сьогодні бізнес-клієнти банків потребують не тільки реструктуризації кредитної заборгованості, але і консультативної допомоги банкірів щодо розвитку бізнесу, побудови такого бізнес-плану, який дозволить компанії заробити прибуток.

"Криза - це час нових можливостей. І банк може допомогти своїм клієнтам побачити такі можливості для свого бізнесу, які для самого клієнта були неочевидні. Тому завдання банків - працювати з компаніями-позичальниками з тим, щоб компанії впроваджували нові сервіси та нові продукти", - каже експерт.

На його думку, в складній економічній ситуації, в якій знижується рівень прибутковості і рентабельності через девальвацію і падіння попиту, зростає роль таких інструментів як реклама, PR, навчання і розвиток співробітників, програми стимулювання співробітників з продажу банківських продуктів.

"Банк може допомагати в цьому бізнесу. Отримуючи нові знання, нові програми розвитку, співробітники компанії отримають сигнал: нові знання - це нові можливості, це поліпшення взаємовідносин у колективі, а значить, і стабільна робота компанії", - упевнений експерт.