Мінсільгосп РФ придумав спосіб стримати зростання цін на продукти
Мінсільгосп запропонував дозволити регіонам укладати з виробниками сільгосппродукції і торговими мережами угоди, щоб не допустити різкого зростання цін.
Про це повідомив глава відомства Микола Федоров на нараді з прем'єр-міністром Дмитром Медведєвим, передає "Дождь".
Документ погодили Мінекономрозвитку і Мінпромторг.
За словами чиновника профільного міністерства, йдеться про обмеження націнки роздрібних мереж і постачальників.
Угода між виробником, рітейлером і регіоном буде фіксувати зобов'язання продавати той чи інший товар не вище певної ціни. На які продукти поширюватиметься обмеження, співрозмовник видання не уточнив.
Приводом для ініціативи Мінсільгоспу стали побоювання зростання цін на продукти після введеного на початку серпня ембарго на імпорт продовольства з країн, які ввели санкції проти Росії.
Як заявив Федоров на урядовій нараді, поки істотної зміни в середніх цінах не зазначено, але вже трохи подорожчали яловичина (0,3%), свинина (0,6%), м'ясо птиці (0,9%), сире молоко (на 1 %), яблука (1,5%), морожена риба (1,5%) і рибне філе (0,2%).
За словами міністра, подібні угоди для стабілізації цін вводили в 2007 і 2010 роках. У 2007 році уряд напередодні президентських виборів проводило кампанію щодо стримування зростання цін на продукти.
За перші два місяці осені інфляція становила більше 2%, і в деяких регіонах ціни на основні продукти - молоко, яйця, масло - виросли на чверть.
Уряд домовився з найбільшими виробниками і торговими мережами, що до кінця року не будуть підвищуватися ціни на житній і пшеничний хліб, яйця, рослинне масло, молоко жирністю не менше 1,5% і кефір жирністю 1%. Через очікування подальшого зростання цін споживачі скуповували товари, через що зросли ціни на всі продукти.
За даними Росстату, з жовтня 2007-го по травень 2008 року ціни на продукти, що потрапили в число заморожених, виросли від 5 до 27%. Продовольчі мережі погодилися встановлювати націнку на список соціально значущих продуктів не вище 10%.
У 2008 році прем'єр-міністр Віктор Зубков визнав заморожування цін неефективним.
Восени 2010 року, після посухи та неврожаю, з ініціативи чиновників рітейлери і виробники продовольства також домовилися не підвищувати ціни на продукти, але націнку не фіксувалася. Результати були малопомітні, зазначив у розмові з "Відомостями" гендиректор агентства "Infoline-аналітика" Михайло Бурмістров.
На його думку, пропозиція Мінсільгоспу вигідно великим мережам, які виграють цінову війну у малих мереж і немережевий роздробу.
Говорячи про способи боротьби рітейлерів за зниження цін постачальників, Бурмістров зазначив, що "раніше мережі неохоче присвячували чиновників у відносини з постачальниками, а зараз максимально прозорі і з готовністю називають проблемних постачальників".