Рада дала добро на модернізацію ГТС
Верховна рада підтримала в другому читанні законопроект щодо реформування системи управління єдиною ГТС України .
За проголосували 228 депутатів.
Згідно з законом ГТС не підлягає приватизації.
Згідно з поправками, газотранспортна система на може бути передана в управління лише за згодою парламенту.
Українська ГТС залишається на 100% державною власністю", - повідомив Яценюк про зміни, які були внесені до закону при підготовці до другого читання .
Українська держава оголошує публічний конкурс на залучення інвесторів щодо модернізації і експлуатації ГТС. такими інвесторами відповідно до закону можуть бути лише компаніях країн членів ЄС, які відповідно сертифіковані, або США.
Так звана операторська компанія контролюється виключно українською державою. 51% належить державі, 49% можуть отримати ЄС або США.
Також додано пункт про те, що при проведенні конкурсу компанія, якає резин том ЄС або СЛША зобов'язана розкрити всю інформацію щодо структури своєї власності і показати всіх бенефіціарів, які є власниками цієї компанії.
"Якщо компанія, яка виграла конкурс, приймає рішення щодо зміни своєї структури власності, то таке рішення може прийматися лише у випадку, якщо на це згоду дає українська сторона. Може статись так, що виграє компанія резидент ЄС, а потім зміниться структура власності, і під лейбою ЄС може бути власність наприклад країни-агресора", - сказав Яценюк.
Він додав, що компанія, яка управлятиме ГТС, раз на 5 років має додавати звіт, в тому числі в ВР.
"Ці додаткові вимоги навантажують проект. не стоїть черга, щоб інвестувати в українську ГТС, але ми маємо зробити кроки, щоб… ЄС був зацікавлений у збільшені транзиту газу через Україну, і відповідно ми заробляли більше коштів", - додав він
"Щоб ЄС був послідовним. якщо ми разом і підписали угоду про асоціацію, це означає, що ми допомагаємо один одному і не будуємо Південний потік, який будується виключно проти України", - додав Яценюк.