Продажі нових авто в Україні можуть знизитися до п'ятирічного мінімуму
Нестабільна ситуація в країні і зростання курсу долара обвалюють український авторинок, який є одним з найчутливіших індикаторів споживчих настроїв громадян.
Про це у своїй статті для ZN.UA пише економіст Андрій Блінов.
Востаннє обвал продажів нових автомобілів в Україні фіксувався в 2009 році, коли вибухнула економічна криза.
Нових моделей було продано на 74% менше, ніж роком раніше. Після цього ринок трохи підріс, і в країні стало продаватися 200-220 тисяч нових авто в рік (до кризи 2008 -го парк поповнювався щорічно на 500-600 тисяч автомобілів).
Проведене опитування дилерів автомобільних компаній показало, що в середньому оператори очікують падіння ринку цього року на 40% - до 120 тис. авто. Причому це з урахуванням тих маркетингових ходів, які зробили продавці.
За даними інформаційно-аналітичної служби AUTO-Consulting, у першому кварталі 2014 продажі нових легкових автомобілів в Україні впали на 16,4%.
Слід розуміти, що настільки неглибоке падіння вийшло за рахунок активних продажів у січні-лютому, коли курс долара тільки починав зростати.
У березні продажі вже звалилися на 51%, а в квітні-травні тенденція на тлі подальшого ослаблення національної валюти, анексії Криму і війни на Сході тільки посилилася.
Дійшло до того, що компанії-дилери марок Renault і Skoda в період стрімкого обвалу національної валюти навіть заявляли про призупинення продажів кінцевим споживачам у зв'язку з неможливістю зафіксувати ціни в національній валюті.
Як зазначає економіст, якщо значення кримського ринку в загальноукраїнських масштабах невелике (близько 3% продажів), то ринок Донбасу - об’ємний.
У Донецькій і Луганській областях купується кожен п'ятий автомобіль в Україні. А разом з Одеською, Харківською та Дніпропетровською областями - це вже понад 40% ринку.
Єдиний сегмент, де продажі в першому кварталі нинішнього року зросли (на 22,7%), - це бюджетні авто вартістю до 6500 євро (близько 100 тисяч гривень).
На авторинку люди купують нові авто переважно за рахунок своїх заощаджень - і вони купують то, на яке змогли накопичити.
До кризи найбільш ходовими моделями були автомобілі вартістю 10-15 тис. євро. Або 100-160 тис. гривень за старим курсом .
За нинішнім курсом це 6-10 тис. євро, і не дивно, що основний попит зараз знаходиться саме в цій ціновій категорії.