Держінвестиції в інфраструктуру виявилися неефективними - експерти
Більшість інфраструктурних проектів, реалізованих за останні два роки, або незатребувані, або вимагають суттєвого доопрацювання і нових вкладень.
Про це заявив виконавчий директор Міжнародного фонду Блейзера Олег Устенко, пише "Комерсант-Україна".
"На жаль, ті з них, що впроваджувалися під час підготовки Євро-2012, були вимушеними", - зазначив він.
Як пише видання, тільки в будівництво нових терміналів в аеропортах вкладено понад 10,1 млрд гривень державних та приватних грошей.
У необхідності їх будівництва ніхто не сумнівався. Але ось їх розмір викликає сумніви.
Зараз аеропорт "Донецьк" обслуговує стільки пасажирів на добу, скільки його потужності дозволяють обслуговувати за одну годину. Добовий пасажиропотік "Львова" становить половину його потенційної годинної пропускної спроможності.
У термінал D аеропорту "Бориспіль" не змогли перейти базові авіакомпанії, так як він не призначений для обслуговування транзитних пасажирів і тому для його реконструкції необхідні додаткові інвестиції.
У стадіон у Львові було вкладено 2,94 млрд гривень держкоштів, замість запланованих 600 млн гривень.
Річний бюджет утримання підприємства становить 20 млн гривень, але, за словами директора з експлуатації стадіону Олексія Жуковіна, отримувати їх поки немає звідки.
Проект впровадження швидкісного залізничного руху теж не можна назвати вдалим.
Корейські поїзди Hyundai ("Укрзалізниця" закупила 10 поїздів за 307 млн доларів) почали курсувати в кінці травня 2012 року, перед чемпіонатом.
Не всі маршрути виявилися рентабельними, а в кінці 2012 року експреси почали масово ламатися (перед запуском їх випробовували всього два місяці).
"Преса так розрекламувала поломки Hyundai, що квитки на ці потяги практично ніхто не купує", - заявив нещодавно глава Антимонопольного комітету Василь Цушко.
Чиновники шукають виправдання для інвестицій. Проекти ще зможуть себе окупити, якщо в державі зрозуміють необхідність розвитку туризму як бізнесу, упевнений мер Львова Андрій Садовий.
"Ми постійно ведемо роботу з нарощування кількості рейсів у львівському аеропорту", - сказав він.
Представники бізнесу кажуть, що окупності можна чекати довгі роки.
Очікувати економічного ефекту протягом короткострокового і навіть середньострокового періоду від інфраструктурних проектів не варто, вважає Устинко.
"Як правило, вони окупаються протягом 10 років і більше", - наголосив він.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"