В Україні стало більше зовнішньої реклами
Всупереч обмеженням, які вводить влада багатьох міст, в Україні збільшується кількість конструкцій зовнішньої реклами.
Про це йдеться в даних дослідницької компанії Doors Consulting, пише "Комерсант-Україна".
Так, за даними компанії, за минулий рік число рекламних площин в Україні збільшилося на 5,6 тис - до 83,9 тис. При цьому зросла кількість як конструкцій малого формату, наприклад сітілайтів, так і великого - білбордів.
Як пише видання, частково зростання пояснюється модернізацією парку конструкцій - на більш сучасних може розміщуватися більше рекламних сюжетів, - а також розширенням покриття дослідження. Але, за оцінками учасників ринку, ці фактори могли збільшити число площин лише на 1,5-2 тис.
Зростання кількості площин малого формату пояснюється політикою місцевої влади, які вирішили в минулому році скоротити чисельність щитів в центрах міст, вважає керуючий директор компанії Gallery Костянтин Рубан.
Згідно з даними, одночасно зі зростанням ринку відбувається і його консолідація - частка десяти найбільших операторів за рік збільшилася на 9 п.п., до 54% в малому форматі і на 6 п.п., до 43% - у великому.
"Невеликим операторам вижити стає складніше - влада демонтують старі щити, а вартість нових - набагато вище. Зросли також тарифи у містах за установку рекламних щитів", - говорить директор компанії "Європлакат" Олександр Метлушко.
За його словами, консолідація ринку вигідна рекламним агентствам і невеликим рекламодавцям, що працюють з операторами безпосередньо, але не найбільшим рекламодавцям.
Найбільші оператори вже заявили про підвищення цін у поточному році на 15-20%, але не всі рекламодавці готові до такого зростання.
"Найбільші рекламодавці вже в минулому році скоротили свої бюджети, і ринок виріс тільки за рахунок бюджетів політиків під час виборів", - відзначає Метлушко.
Так, витрати компаній "Київстар" і "Епіцентр" на зовнішню рекламу, які займали перше і третє місце в рейтингу найбільших рекламодавців в 2011 році, за даними Doors Consulting, в 2012 році скоротилися на 20% - до 20 млн гривень і 14 млн гривень відповідно.
Компанія МТС, друга за бюджетом у рейтингу, знизила їх на 9,5% - до 21 млн гривень.