Росія, Білорусь і Казахстан створюють транспортно-логістичне СП
"Российские железные дороги" (РЖД), казахстанський перевізник "Казахстан Темір Жоли" (КТЖ) і Білоруська залізниця заявили про створення спільної транспортно-логістичної компанії для організації контейнерних перевезень.
СП буде створено на паритетних засадах (в кожного партнера в ньому буде по 33,3%) на основі "дочки" російської монополії "РЖД Логістика", уточнює прес-служба РЖД, передають "Ведомости".
РЖД внесе в капітал спільної компанії свій пакет контейнерного оператора "Трансконтейнер" (50% плюс одна акція), КТЖ - акції операторів "Казтранссервіс" і "Кедентранссервіс" (67% якого належить "Трансконтейнер"), білоруська сторона вкладе термінали в Бресті і оператора "Белінтертранс".
Вартість спільного контейнерного оператора може досягти 2-2,5 млрд доларів, повідомляє "Інтерфакс" з посиланням на джерело в залізничній галузі.
За словами президента РЖД Володимира Якуніна, об'єднання операторських активів дозволить залучити до 2020 року додатково 1 млн TEU (еквівалент двадцятифутового контейнера). Це становить близько 2% прогнозного контейнеропотока між Європою і Азією, уточнив він.
Бажання РЖД створити таке СП продиктовано не стільки залученням додаткових вантажів, скільки наміром відстрочити приватизацію "Трансконтейнера" (рада директорів РЖД навесні минулого року схвалила продаж 25% оператора, уряд наполягає на приватизації всього пакета РЖД, але питання про терміни і пакети до сих пір не вирішено), впевнений генеральний директор агентства Infranews Олексій Безбородов.
У цьому СП доступ до інфраструктури і парку "Трансконтейнера" явно потрібніший Білорусі і Казахстану, ніж навпаки, вважає експерт.
"Трансконтейнер" управляє 23 тис платформ для перевезення контейнерів, 177 тис контейнерів і 47 терміналами.
У майбутніх партнерів РЖД по СП активів значно менше.
У "Белінтертранса", за оцінками джерела "Інтерфаксу", - близько 3 тис платформ, у казахстанських операторів - близько 2 тис платформ та 19 терміналів.