Телеканали заспокоюють ринок після заяви про фальсифікації рейтингів
Найбільші телеканали та рекламні агентства спробували заспокоїти ринок після скандальної заяви про фальсифікації рейтингів.
В Індустріальному телевізійному комітеті пообіцяли рекламодавцям розслідувати обставини витоку конфіденційної інформації від дослідницької компанії GfK Ukraine, пише "Комерсант-Україна".
Експерти не виключають, що після скандалу ринок вперше за останні 10 років змінить вимірювача.
Телеканали і рекламні холдинги, що входять в організацію Індустріальний телевізійний комітет (ІТК), спробували заспокоїти рекламодавців у зв'язку зі скандалом навколо дослідження телеаудиторії.
У листі, яке в понеділок було розіслано рекламодавцям, ІТК повідомив, що учасники дослідження аудиторії телеканалів, що підозрювалися в корумпованості, були виключені з дослідження.
Минулого четверга директор RuMusic Рудольф Кірнос опублікував дані, які свідчать про те, що в GfK Ukraine, на підставі даних якої здійснюється продаж ТВ-реклами (саме ІТК є замовником дослідження), стався витік інформації на користь приватної структури, яка пропонувала каналам послуги з завищення їх показників.
В ІТК повідомили, що вирішили просити допомоги у МВС.
На минулому тижні скаргу в МВС подав і Кірнос.
"Кримінальну справу за заявою Рудольфа Кірноса не відкрито, тому що одна з компаній-фігурантів відмовляється надати слідству необхідні документи. Ведеться дослідча перевірка", - повідомив заступник голови центру громадських зв'язків ГУ МВС у Києві Володимир Дмитренко.
Дослідження телеаудиторії в Україні проводиться в 2,5 тис домогосподарств, телевізори яких обладнані спеціальними приладами - піплметрами, які реєструють перегляд ТВ-програм.
На підставі цих даних розраховується курс медіавалюти - GRP, по якій продається реклама на ТБ.
Адреси цих домогосподарств є комерційною таємницею, за розголошення якої передбачена кримінальна відповідальність.
Зараз ІТК та GfK проводять власне розслідування, в результаті якого визначиться, чи буде GfK і далі проводити дослідження ринку.
"Якщо звинувачення на адресу GfK правдиві, у нас є два виходи: замінити всі домогосподарства, з якими працює GfK, або провести тендер і замінити саму GfK", - розповідає один з учасників ринку.
За оцінками гендиректора каналів М1 і М2 Валентина Коваля, на заміну учасників дослідження піде кілька мільйонів гривень і близько року часу.
Але якщо витік в GfK стався одного разу, він може статися знову, тому надійніше буде змінити дослідника, вважає топ-менеджер одного з телехолдингів.
За даними співрозмовника, керівники найбільших холдингів обговорювали можливу заміну GfK, але рішення не прийняли.
"Необхідно зрозуміти, чи є сенс витрачати час і гроші на організацію нового тендера, адже контракт з GfK закінчується в кінці цього року, і в 2013 році буде плановий конкурс", - відзначає менеджер одного з рекламних агентств.
GfK досліджує телеринок з 2003 року, і одним з критеріїв вибору компанії була впевненість у захисті інформації, відзначають учасники ринку.
Але тепер довіра до дослідника підірвана.
Крім GfK, на дослідження телеринку можуть претендувати AGB (досліджувала ТВ-аудиторію до 2003 року) і TNS (проводить ТВ-дослідження в Росії), відзначає один зі співрозмовників.