Російські вагонобудівники взялися витісняти українців
Проблеми з аваріями на російській залізниці та обмеження щодо експлуатації вагонів змусили їх виробників консолідувати лобістські ресурси.
Більше 20 заводів Росії, Білорусі та Казахстану на чолі з "Уралвагонзаводом" вирішили створити саморегульовану організацію (СРО).
Таке рішення було прийнято на засіданні НП "Об'єднання вагонобудівників" в рамках залізничного форуму "1520", який проходить в Сочі, пише газета "Комерсант-Україна".
Ініціатором створення СРО стала НПК "Уралвагонзавод". В неї увійдуть 25 російських заводів, як повноправних учасників також будуть запрошені компанії Казахстану та Білорусі.
За бортом об'єднання залишилися українські заводи, на частку яких припадає до 40% нових вагонів у СНД.
На ринку очікують, що СРО буде заточена на максимальне обмеження поставок українських вагонів в Росію, чого вже давно домагається "Уралвагонзавод".
СРО збирається домагатися від держави передачі повноважень по сертифікації та допуску продукції на ринок, а також займатися розслідуваннями пригод з вагонами.
Збільшення числа аварій, які відбуваються з другої половини минулого року, і стало однією з причин консолідації ресурсів вагонобудівників.
Останні сходи вагонів, які приводили до псування залізничної інфраструктури та екологічних проблем, відбувалися з відносно новим рухомим складом (виробництва 2010-2011 років).
Причиною сходу найчастіше називалося погана якість литих деталей нових вагонів.
Аварії відбувалися і з російськими, і з українськими вагонами. Це змусило ВАТ "РЖД" і наглядові відомства зайнятися розслідуванням причин і введенням обмежень на використання певних вагонів.
У квітні українські вагонобудівники, які постраждали більше за інших, висунули версію, що сходи відбуваються через те, що у вагонах возять вантажі, які за документами перевозити не можна.
Це привело до зупинки майже 60 тис. цистерн і серйозного збою в перевезенні нафти і нафтопродуктів. В результаті обмеження були тимчасово скасовані.
"СРО - це потужний інструмент конкурентної боротьби", - вважає глава агентства "Infoline-аналітика" Михайло Бурмістров.
На його думку, в разі отримання СРО необхідних повноважень українським виробникам, на частку яких припадає близько 40% виробництва вагонів в СНД, "буде тяжко".