Українська правда

Українці переходять на дешеві сигарети

29 липня 2011, 09:48

Підвищення тютюнових акцизів змушує українців переходити на дешеві сигарети.

Найбільший виробник сигарет в Україну, компанія Philip Morris International - PMI; ТМ Parliament, Marlboro, Chesterfield - в другому кварталі знизив ринкову частку на 3,5 в. п., до 32,1%, пише видання "Комерсант Україна".

Про це повідомляється в звіті компанії.

У PMI це пов'язують зі зростанням конкуренції в нижньому ціновому сегменті, де компанія представлена слабо.

Про скорочення ринкової частки говорить і другий по продажах гравець - Japan Tobacco International- JTI; ТМ Camel, Winston, Monte Carlo: за перше півріччя вона скоротилася на 1,4 в. п., до 26,7%.

Зате збільшилися показники Imperial Tobacco Group - ITG; ТМ Davidoff, Gauloises, West, "Прима" - в глобальному звіті за першу половину фінансового року - жовтень 2010-го-березень 2011 року компанія повідомила про зростання частки на 1,5 в. п., до 22,2%.

Ринкова частка British American Tobacco - BAT; ТМ Kent, Lucky Strike, Dunhill, "Прилуки" також зросла, незважаючи на зниження доходів і обсягів виробництва компанії у зв'язку із загальним падінням ринку, відзначається в її звіті.

Учасники ринку сходяться в тому, що за перше півріччя виробництво тютюнової продукції впало на 15-16%, але називають це падіння технічним - за кілька місяців до підвищення ставок акцизу в січні компанії збільшили виробництво, створивши запаси продукції.

Споживачі переходять на дешеві сигарети через неодноразове подорожчання за останні роки, викликане підвищеннями акцизу, вважає директор відділу корпоративних питань "JTI Україна" Олександр Когут.

За оцінками JTI, за 2010 рік низький ціновий сегмент - від 6 до 7,5 гривні за пачку - виріс майже на 2%, і в цьому році тенденція продовжилася.

"З початку 2008 року ставки акцизного збору змінювалися 7 разів, за цей час ціни на тютюнову продукцію виросли в середньому в три рази", - відзначає Когут.

Останнє підвищення відбулося в січні, наступне, за заявами уряду, планується в січні 2012 року - на 9%.

Фактично держава стимулює перехід споживачів на менш якісну продукцію - чим дешевше сигарети, тим гірше тютюн, папір і фільтр, які використовуються в їх виробництві, пояснюють виробники.

"Ціни на товар зростають, а доходи споживачів - ні. Курці змушені переходити на дешевші марки. Рівень споживання сигарет в країні при цьому залишається тим самим", - стверджує джерело видання в одній з компаній.

Але в МОЗ вважають, що зростання споживання дешевої продукції може сприяти зниженню числа курців у країні.

"Згідно з дослідженням Всесвітньої організації охорони здоров'я, всі сигарети однаково шкідливі, - зазначає завідувач сектору контролю за тютюном Українського інституту стратегічних досліджень Мінздраву Костянтин Красовський .- Різниця тільки в смаку та іміджі, а при курінні неякісних сигарет люди позбавляються цих факторів".

Зростання споживання дешевих сигарет призвело також до загострення боротьби компаній з постачальниками контрабандної продукції.

За результатами дослідження AC Nielsen в кінці 2010 року рівень споживання нелегальної тютюнової продукції в Україну виріс зі значення близького до нуля до 7%, а в прикордонних областях - до 15%.

тютюнові вироби