Українська правда

Українці почали менше купувати якісний бензин

2 червня 2011, 09:10

Частка високооктанових бензинів у загальному обсязі реалізації палива на ринку відстає від показників 2010 року.

Про це свідчать дані Державного комітету статистики.

Протягом перших чотирьох місяців 2011 року питома вага бензинів з октановим числом А-94-98 була стабільно нижчою за показники за аналогічний період 2010 року.

На думку учасників ринку, ця тенденція пов’язана як з внутрішніми, так і зовнішніми чинниками, пишуть "Экономические известия".

"Ціна росла, і попит з початку року незмінно падав - це було пов'язано з підвищенням акцизу з 1 січня, а також позитивною динамікою світової ціни на нафту, - говорить В'ячеслав Стешенко, директор столичної мережі АЗС КЛО.- Обсяги реалізації падають, але не так істотно, як у випадку з низькооктановим паливом і газом".

Втім, імпортери, які не займаються реалізацією палива кінцевому споживачеві, більш відверті у своїх оцінках.

"З урахуванням зростання цін на світовому ринку, попит на паливо високого класу падає в першу чергу, так як ціни на нього ростуть під тиском світової кон'юнктури, - говорить Олег Майстренко, голова представництва компанії "Орлен Летува" в Україну.

У більш вигідній ситуації опинилися ті мережі АЗС, які мали в своєму асортименті брендований бензин, попит на який хоч і падав, але, за словами учасників ринку, не так сильно.

"Зростання цін впливає на обсяги реалізації брендового палива навіть менше, ніж на продажу інших нафтопродуктів, - стверджує Олег Дорожовець, провідний фахівець зі зв'язків з пресою мережі АЗК "ОККО".- На цінові зміни активніше реагують соціально незахищені категорії водіїв".

Причому ступінь стійкості попиту на брендовані бензини багато в чому залежить від зусиль компанії з просування і зміцнення бренду на ринку.

"Цінові коливання, що мали місце в цьому році, привели до зниження обсягів реалізації брендованого палива, яке, тим не менше, виявилося менше, ніж зниження по небрендованих аналогів, - розповідає Олена Хилієнко, директор компанії "Паралель".- При цьому ступінь впливу залежить від цінового сегменту і сили бренду".

Крім того, споживачі таких палив менш чутливо ставляться до зростання вартості бензину, тому що їх рівень добробуту трохи вище, що дозволяє говорити операторам ринку про нееластичність попиту на якісне паливо.

За словами операторів ринку, зимове скорочення попиту змінилося зворотною тенденцією у другому кварталі.

Але навіть показники більш позитивного квітня показують, що питома вага високооктанових бензинів трохи нижче показників попереднього року.

У свою чергу, паливні ритейлери прагнуть стимулювати попит на броньовані бензини шляхом посилення маркетингових комунікацій.

нафтопродукти