Китайці витісняють Новінського
Китайська машинобудівна міжнародна корпорація (CMIC - China Machine-Building Intеrnational Сorporation) має намір запропонувати Мінпаливенерго побудувати ЗПГ-термінал у Миколаївській області.
Зведення цього терміналу пропонується в рамках вже розпочатого цією корпорацією будівництва під Миколаєвом нового порту, пише видання "Комментарии".
Свою зацікавленість у створенні морського комплексу китайська сторона висловила ще влітку цього року.
15 липня в Мінпаливенерго відбулися переговори з генеральним директором CMIC Джі Хонгджуном та представниками Китайського експортно-імпортного банку щодо участі Китаю в будівництві газової електростанції в Щолкіно.
У той же день між корпорацією CMIC та українською компанією ТОВ "УМКТ Галіцино" було підписано угоду про реалізацію проекту "Універсальний морський комплекс терміналів "Галіцино".
Тоді ж була обговорена загальна вартість проекту - 2,5 млрд. доларів, з яких 2,1 млрд. доларів надасть CMIC, в т.ч. і кредитні ресурси Китайського експортно-імпортного банку.
УМКТ спочатку планувався як грандіозний проект. У його рамках передбачається створення комплексу потужністю 50 млн. тонн, що включає три основних сегменти, розташованих в одній митній зоні.
Зокрема, це - дев'ять спеціалізованих портових термінали площею 320 га, логістичний термінал для зберігання і обробки вантажів площею 160 га і технологічні об'єкти (заводи) для вузлового складання, пакетування та іншої проміжної переробки вантажів площею 250 га.
До участі в цьому проекті запрошувалися і вітчизняні, і іноземні фінансово-промислові гіганти, однак останні в розпал кризи досить обережно поставилися до необхідності вкладення мільярдних інвестицій.
У підсумку всіх випередили китайці, які взялися забезпечити 85% необхідних вкладень.
Джерело в Миколаївській ОДА повідомило, що інтерес китайської корпорації спочатку був викликаний можливістю інвестування у створення технопарку.
Його вартість за проектом складає 1,3 млрд. доларів, потім у Китаю з'явився інтерес і до терміналів з перевалки вантажів, а зараз і до СПГ-терміналу.
У зв'язку з цим, мабуть, параметри проекту будуть переглянуті. Адже раніше Микола Азаров оцінював вартість будівництва аналогічного СПГ-терміналу в Одеській області в 1,5 млрд. доларів.
Тобто китайська сторона може вкласти в УМКТ приблизно 3,5 млрд. доларів.
Найцікавіше, що про реалізацію аналогічного за потужністю проекту в 2008 році заявив і "Смарт-холдинг" Вадима Новінського.
Проект передбачає інвестиції в 1,551 млрд. євро в будівництво терміналу з перевалки руди потужністю 15 млн. тонн, коксівного вугілля потужністю 5 млн. тонн, зерновий термінал на 5 млн. тонн і контейнерний на 3 млн. TEU.
Термінал Новинського позиціонувався як реконструкція існуючого з 1999 року ТОВ "Порт Очаків", проте експерти вже тоді сумнівалися в економічній доцільності побудови термінального комплексу в тому районі.
Відсутність транспортної інфраструктури, обмеженість території високим берегом, необхідність дорогих днопоглиблювальних і гідротехнічних робіт, відсутність трудових резервів і, нарешті, наявність у декількох кілометрах від планованого місця забудови Кінбурнської коси (заповідна зона) робили цей проект в середньому на 1 млрд. доларів дорожче аналогів.
Проте зараз ситуація серйозно змінилася.
За дивним збігом обставин, через кілька днів після повернення Віктора Януковича з Китаю перший заступник генерального директора з розвитку та управління активами "Смарт-холдингу" Олексій Тимофєєв заявив про перенесення проекту з 2011 року на невизначений термін і про перегляд бізнес-плану.
Але вже через тиждень сам Вадим Новинський заявив, що компанія має намір до кінця 2011 року завершити розробку проекту.
Зараз, за його словами, проходить узгодження документів у різних відомствах. Тобто в будь-якому випадку для завершення підготовчої частини проекту знадобиться чотири роки.
Тоді як Китайська машинобудівна міжнародна корпорація вже готова розгорнути будівництво.