Одеський НПЗ скаржиться на невигідні маршрути Коломойського
"Укртранснафта" нав'язує Одеському нафтопереробному заводу ("ЛУКОЙЛ-Одеський НПЗ") невигідний для підприємства маршрут транспортування нафти.
Про це повідомила на засіданні Національної комісії регулювання електроенергетики (НКРЕ) начальник юридичного відділу НПЗ Світлана Назім в Києві в четвер, передає агентство "Інтерфакс-Україна".
"Укртранснафта" протягом серпня неодноразово зверталася до Одеського НПЗ з метою нав'язування даного маршруту", - сказала вона, уточнивши маршрут: "32 км держкордону України з Білоруссю до Одеського НПЗ".
Як повідомила Назім, зокрема, 31 серпня "Укртранснафта" повідомила НПЗ про те, що з 1 жовтня визначено зазначений маршрут, який, як зазначає вона, може негативно позначитися на роботі підприємства.
"Запропонований маршрут фактично ставить наше фінансове становище під загрозу. Чому? Тому що підприємство в даному випадку змушене буде зупинитися", - сказала Назім.
За оцінкою "ЛУКОЙЛ-Одеський НПЗ", з урахуванням використання існуючого основного маршруту на доставку нафти, вартість доставки нафти в цілому складає 32,94 дол./тонна, за допоміжним маршрутом - 33,81 дол./тонна, а запропонований маршрут підвищить витрати до 38,95 дол./тонна.
Назім звернулася до НКРЕ з проханням розібратися в цьому питанні. Комісія, у свою чергу, порадила відстоювати права в Антимонопольному комітеті України або в судовому порядку.
Директор департаменту ВАТ "Укртранснафта" Роман Сидорак сказав, що мова йде не про нав'язування нового маршруту, а про створення альтернативного маршруту транспортування нафти на НПЗ.
Він висловив здивування з приводу претензій "ЛУКОЙЛ-Одеський НПЗ" щодо обговорення тарифу транспортування нафти на даному маршруті, оскільки "він нижчий за тариф маршруту, по якому зараз компанія імпортує нафту на завод".
При цьому Сидорак уточнив, що на діючому маршруті тариф становить 37,9 грн./тонна, а на запропонованому - 36,7 грн./тонна.
ДП "Укртранснафта" є оператором системи нафтопроводів України. За інформацією на ринку, підприємство контролюється групою "Приват" Ігоря Коломойського.