В Європі й США віддають перевагу безпеці коштів
Головним пріоритетом приватних інвесторів у Європі та США є безпека їхніх інвестицій.
Про це свідчать результати опитування "Інвестиційний барометр", який GfK Custom Research здійснила на замовлення The Wall Street Journal Europe.
Близько половини європейців та 7 з 10 американців інвестували в ощадні депозити. У той час же час, частка тих, хто вкладає гроші не заради збереження, а заради прибутку, знизилася на обох континентах.
Загалом 91% жителів Західної Європи надають перевагу інвестиціями з низьким рівнем ризику. У Центральній та Східній Європі цей показник дорівнює 84%, в США - 81%.
Найвища частка схильних до ризику зафіксована у Швеції та США (по 16%). Натомість німці та італійці уникають ризику, серед них лише 3% респондентів готові вибирати інвестиції з високим рівнем ризику, що обіцяють вищі прибутки.
Під час попередньої публікації цього дослідження восени 2007 року 43% інвесторів Західної Європи внесли свою готівку на ощадні депозитні рахунки. Сьогодні їх близько 60%.
Схожа тенденція спостерігається в США: 68% американців сьогодні інвестують у банківські депозити. 11 місяців тому їх було лише 53%. У Німеччині частка власників депозитів зросла на 15 % до 55%.
Поліси страхування життя стають усе більш популярними - придбати їх вирішили 32% респондентів з Західної Європи. Це на 7% більше у порівнянні з осінню 2007. Близько половини респондентів з Америки також обрали цей вид інвестицій.
Акції та інвестиційні фонди посіли третє місце рейтингу із 22% інвесторів Західної Європи. У США цей вид інвестицій продовжує домінувати - вибір 80% опитаних. Натомість у Східній та Центральній Європі на акції, що котируються на біржі, припадає усього 3% інвестицій.
Восени 2007 року частка фізичних осіб, які не обрали жодного зі згаданих видів інвестування, була досить високою - 42% у Західній Європі та 23% у США. Сьогодні ця частка є значно меншою - 29% та 8% у Західній Європі та США відповідно не інвестують взагалі.
"Інвестиційний барометр", починаючи з 1999 року, надає інформацію про настрої та поведінку європейських та американських споживачів.
Запитання стосуються розміру приватних інвестицій, оптимального способу інвестування 50 тисяч євро (50 тисяч доларів для США та 25 тисяч євро для Східної та Центральної Європи), вибору між інвестиціями з низьким та високим рівнем ризику.
Поточне опитування, проведене GfK Custom Research на замовлення The Wall Street Journal Europe за фінансової підтримки The GfK Association у березні та квітні 2009, охоплює 11 тисяч респондентів з 11 країн: Бельгії, Чехії, Франції, Німеччини, Італії, Польщі, Іспанії, Швеції, Великої Британії та США.