Україну накриє друга хвиля скорочень
З початку 2009 року кількість компаній, які планують скоротити кількість співробітників, збільшилася вдвічі.
В умовах кризи найбільшою проблемою для українських компаній стала девальвація гривні, пише видання "Дело".
Про це заявило 84% респондентів дослідження аудиторської компанії Ernst & Young. В ході нього було опитано 107 компаній, що працюють в різних секторах економіки.
Поряд з нестабільністю гривні 66% опитаних відчувають проблеми з платежами, а 54% визнають необхідність зниження операційних витрат.
Разом з цим 27% опитаних компаній стверджують, що в IV кварталі 2008 року їх обсяги продажів збільшилися в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
"Практично всі ці компанії працюють у секторі роздрібної торгівлі та споживчих товарів. Більшість з них - це іноземні компанії", - уточнив менеджер відділу бізнес-консультування компанії Ernst & Young Роман Рябой.
У свою чергу українські компанії, зав'язані на будівельному секторі, стверджують, що головна проблема - відсутність ринку і брак коштів на фінансування власних об'єктів.
"Основна проблема тих компаній, які мають свої виробничі потужності, базу проектів і генпідрядні організації, - відсутність покупців", - стверджує керівник відділу маркетингу і РR будівельно-інвестиційної компанії "Київ Житло Інвест" Володимир Германов.
У такій ситуації компаніям доведеться скорочувати витрати на адміністративні витрати і персонал.
У зв'язку з нестабільністю національної валюти більшість компаній перейшли на планування бюджетів в іноземній валюті.
Так, гривні довіряють лише 34% опитаних компаній, при цьому євро і долар використовують 40% і 23% відповідно.