Роздрібна торгівля бореться за виживання
Для роздрібної торгівлі настали важкі часи.
Покупці почали скорочувати свої витрати, а різка девальвація гривні робить виплати за існуючими позиками і залучення нових все більш складним завданням, пише видання "Комерсант-Україна".
Мережам нічого не залишається, як змінювати умови роботи з постачальниками, а також переглядати асортиментний ряд на своїх полицях.
Вже в кінці минулого року покупці помітили відсутність звичних товарів. І це лише початок, зазначають учасники ринку.
"Споживчий попит в Україні за останні два місяця зменшився приблизно на третину", - говорить директор консалтингового агентства AAA Сергій Наливка.
"Основне зниження споживчої активності спостерігається у промислових містах на сході України, які до недавнього часу були лідерами з продажів", - говорить голова спостережної ради компанії "Фуршет" Ігор Баленко.
"В нашій мережі кількість чеків з грудня до січня зменшилася на 10% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, хоча середній чек не змінився", - говорить голова наглядової ради холдингу "Пакко" Володимир Микуличі.
Падіння попиту стало результатом загального погіршення економічної ситуації в країні. Фінансова криза змушує компанії оптимізувати свою діяльність. Як результат все більше людей в Україні опиняється на вулиці.
Навіть за даними Держкомстату, які не враховують всіх втрат роботу, всього за два останні місяці минулого року кількість безробітних у країні збільшилася майже на 60% - до 844,9 тис. людей.
"Людям скорочують зарплати, багато хто залишився без роботи, як далі буде розвиватися ситуація, ніхто не знає. Тому люди і починають заощаджувати", - говорить пан Наливка.
Ситуація ускладнюється проблемами з позиковим фінансуванням.
"Банки нових кредитів не видають, вимагають оплати існуючих боргів, а ще піднімають ставки. Ритейл не може розвиватися лише через рахунок обігових коштів, - говорить Володимир Микуліч.
За його словами, до кризи кредитна ставка в гривні становила 16-18%, зараз вона доходить до 26-30%.