Держстат "загубив" сто тендерних мільярдів
Державна служба статистики України недорахувала майже 100 млрд грн у загальному обсязі державних закупівель країни за 2012 рік.
Про це свідчать результати аналізу звітів Держстату та Мінекономрозвитку і торгівлі (МЕРТ) про підсумки роботи системи державних закупівель у 2012 році, здійсненого експертами Центру політичних студій та аналітики.
За даними звіту Держстату, загальна сума коштів за укладеними угодами у 2012 році становила 428 млрд грн. За даними звіту МЕРТ, цей показник дорівнює орієнтовно 511 млрд грн. Таким чином, розбіжність становить 83 млрд грн.
Вона може дещо відрізнятися, оскільки у звіті МЕРТ близько 55 млрд грн наводяться у російських рублях, доларах, євро та фунтах стерлінгів. Для оцінки загального обсягу експерти брали середній курс обміну валют протягом року.
За даними МЕРТ, частка закупівель в одного учасника є більшою, а частка конкурентних торгів є меншою, ніж наводить Держстат.
Так, за звітом МЕРТ, близько 56% всіх коштів держзакупівель було витрачено замовниками за процедурою закупівлі в одного учасника (50% - за даними Держстату). Решта - 44% - за конкурентними процедурами.
За даними МЕРТ, левова частка вартості договорів, укладених за результатами закупівель у одного учасника, припадає на закупівлі комунальних послуг.
Фото sprotiv.org |
Газо-, тепло-, водо- та електропостачання - 104 млрд грн або 36,3% від загальної вартості закупівель у одного учасника, цінні папери НАК "Нафтогаз" - 92 млрд грн або 32,3%, відкриття і продовження кредитних ліній - 33 млрд грн або 11,4%.
За даними МЕРТ, у 2012 році кожна четверта закупівля була скасована або визнана такою, що не відбулася - 24,5%.
За даними Держстату, у 2012 році частка скасованих процедур держзакупівель була меншою - 20,5%.
Остаточне з'ясування причин розбіжностей потребує детального аналізу з боку спеціалістів Держстату, МЕРТ та незалежних експертів.
Виникає підозра, що від чверті до однієї п'ятої всіх державних закупівель було приховано органами державної влади та замовниками від контролю громадськості і навіть уваги відповідних контролюючих органів.
Це створює безпрецедентний простір для корупційних зловживань.
* * *
Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.
Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.