Що буде з цінами на пальне через бум генераторів
Як збільшення попиту на генератори впливає на ситуацію з пальним на АЗС?
Протягом останнього тижня мережі АЗС фіксують зростання попиту на пальне. Це повна несподіванка, адже ринок увійшов у "мертвий" сезон.
Зокрема, звертає на себе увагу збільшення продажів бензину. На відміну від дизпального, яке здебільшого споживає промисловість, це суто автомобільне пальне для приватного транспорту.
Саме це насамперед вказує на появу нового споживача – генераторів.
Власний досвід та досвід знайомих говорить про те, що навіть за помірного використання генератора витрати пального співставні з автомобілем.
Тому кожен генератор можна вважати автомобілем у міському режимі, тобто 100-150 км на добу (з розрахунку до 10 л).
Але авто реєструються, а генератори — ні, тому їх кількість важко оцінити. А відповідно важко точно сказати, скільки додатково знадобиться пального.
Між тим навіть приблизні розрахунки говорять про те, що навіть зростання парку генераторів на 100 тис. одиниць на місяць й навіть більше ринок буде у змозі забезпечити. Такі обсяги були протестовані у найважчі місяці влітку, тому здолаємо й зараз.
Що буде з цінами на пальне?
Несподіваний попит змусив окремі мережі підняти ціни на 0,5-1 грн/л. Ціль – збити або переорієнтувати попит, адже запасів під такі продажі трейдери не тримають (та й зберігати небезпечно і особливо немає де).
Зараз мережі контрактують додаткові обсяги, вже відомо про "розконсервування" старих та не найбільш вигідних контрактів з віддаленими постачальниками.
У довгостроковій перспективі фактор "генераторного" попиту не має тиснути на ціни. Все буде залежати від зовнішньої кон’юнктури.
Вона наразі є досить напруженою через очікування обмеження цін на російську нафту та ембарго на її імпорт, який набуває чинності з 5 грудня.
Нагадаю, з 5 лютого стартує ембарго на нафтопродукти. Разом з тим, ціна на нафту та нафтопродукти просідає й ніхто не може сказати, чому та скільки це триватиме.
Європейці нервують, це помітно. Дефіциту на ринку начебто немає, але немає й вільних партій, коли наші імпортери мали з чого обирати та торгуватись.
Цей ресурсний дискомфорт вже проявився у підвищенні тарифів на транспортування морем, а також поки що незначним зростанням спекулятивних націнок закордонними трейдерами.
Але, знову ж таки, ми це все вже проходили навесні. Зараз на нашому боці низький сезонний попит у Європі, новозбудована система нафтопродуктозабезпечення, втричі більший парк бензовозів та повністю мобілізований ринок (всі працюють на своїх місцях).
А головне – ми всі стали сильніші.
Наостанок хотів би закликати всіх бути ощадливими, але цінник на електрику з генераторів є найкращим запобіжником від зайвого споживання.
Опубліковано з дозволу автора