Українська правда

Парламентський тиждень: "Нафтогазу" підкинули грошей

Усе пояснив доповідач Олександр Васильєв: "Что касается вопроса о председателе комитета, то это от Партии регионов. Тут есть парламент, и мы будем, как говорится, голосовать за председателя комитета. Кого проголосуем, тот и будет".

Попередній парламентський тиждень запам'ятався парламентськими слуханнями щодо потенційних економічних реформ і ганебною відставкою голови податкового  комітету Сергія Терьохіна.

В середу опозиція намагалася протягнути через парламент чергові "рятівні" законопроекти про встановлення мораторію на підвищення пенсійного віку для жінок та про введення податкових канікул для малого бізнесу.

Урядова коаліція легко відкинула опозиційні ініціативи. Насичення коаліції "тушками" дозволило Партії регіонів не зважати навіть на комуністів, які голосували разом з опонентами.

В черговий раз парламент повернувся до теми "Нафтогазу". Прийнятий закон передбачає збільшення його статутного капіталу на 10,4 мільярда гривень. Проте у затвердженому фінплані НАКу на 2010 рік визначено показник 7,4 мільярда гривень.

[B]

Кабмін здійснить випуск облігацій з подальшим придбанням у держвласність в обмін на ці облігації акцій додаткової емісії "Нафтогазу", збільшивши граничний обсяг держборгу на 31 грудня 2010року до 318,7 мільярда гривень. На думку авторів закону, це підвищить ліквідність НАКу.

Закон було прийнято на виконання вимог МВФ щодо зменшення дефіциту бюджету компанії, який не повинен перевищити 1% ВВП. Враховуючи 50-відсоткове збільшення цін на газ для комунального сектора, така мета буде успішно досягнута.

Питання опозиції - у власність якої держави потраплять акції підприємства - не знайшло відгуку у лавах коаліції. Опозиціонери вважають, що це рішення економічно необґрунтоване і свідчить про зловживання влади бюджетними коштами.

До речі, за день до прийняття закону уряд затвердив порядок використання у 2010 році коштів на компенсацію "Нафтогазу" різниці між цінами закупівлі та реалізації газу для населення. На виплату заборгованості Кабмін у 2010 році додатково планує витратити 3,42 мільярда гривень.

Пізніше парламентарі згадали про народ. Вони встановили граничний строк виплати зарплати працівникам до семи днів після закінчення періоду, за яким проводиться виплата.

Також передбачається можливість встановлювати строки виплати зарплати не тільки колективним договором, але й нормативним актом працедавця, узгодженим з первинною профспілковою організацією або іншим уповноваженим органом.

Нетиповим прикладом сучасної української політичної культури стало повернення   президентом до парламенту закону щодо застосування угод про розподіл продукції.

Пропозиції президента ґрунтувалися на зауваженнях опозиційного депутата Юрія Кармазіна, які коаліція повністю проігнорувала під час другого читання. Це стосувалося певних положень, які суперечили Конституції та базовим законам.

Черговим етапом на шляху проштовхування урядового Податкового кодексу стала ганебна відставка голови комітету з податкової та митної політики Сергія Терьохіна. Жодних правових підстав коаліція не знайшла, але мета виправдовує засоби.

Усе пояснив доповідач Олександр Васильєв: "Что касается вопроса о председателе комитета, то это от Партии регионов. Тут есть парламент, и мы будем, как говорится, голосовать за председателя комитета. Кого проголосуем, тот и будет".

Регіонали вже давно шукали заміну Терьохіну, і лише надто коротка лава запасних гальмувала реалізацію цього задуму.

Подейкують, що кандидатура Віталія Хомутинніка спочатку не влаштовувала "регіоналів", але інших варіантів не виявилося. Його роль, прогнозують експерти, буде доволі простою: чітко виконувати вказівки старших товаришів.

Як один з варіантів розглядалося питання ліквідації комітету шляхом перетворення його у підкомітет. Проте такі організаційні перетворення могли б загальмувати податкову реформу - головний економічний фетиш регіоналів.

МВФ парламент Нафтогаз Податковий кодекс