Податкова придумала новий спосіб "доїти" підприємства
Державна податкова адміністрація (ДПАУ) має намір позбавити підприємства можливості мінімізувати суми сплати податку на прибуток.
ДПАУ підготувала законопроект, який забороняє включати до валових витрат відрахування на роялті у розмірі понад 3% від прибутку попереднього року, пише видання "Коммераснт-Україна".
Документ передбачає, що з 1 січня 2011 року підприємства зможуть включати до складу валових витрат оплату роялті та маркетингових послуг у розмірі не більше 3% від оподатковуваного прибутку за попередній звітний рік.
Зараз підприємці включають ці відрахування повністю до валових витрат (графа "інші витрати" в декларації з податку на прибуток), зменшуючи суми сплати податку на прибуток, розповів заступник голови ДПАУ Олексій Любченко.
"Питома вага "інших витрат" в загальних витратах становить 12%", - зазначив він, додавши, що проект зараз узгоджується в Мінфіні.
У ДПА уточнили, що в загальному обсязі витрат підприємств за січень-вересень - 1,71 трлн. грн. - сума "інших витрат" перевищила 205,7 млрд. грн.
Витрати на роялті та маркетингові послуги податківці не повідомляють, відзначаючи, що їх пропозиції торкнуться 360 підприємств, в основному працюють з суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності.
Введення тривідсоткового обмеження дозволить ДПАУ збільшити відрахування до держбюджету за сплатою податку на прибуток на 10%. Цього року планується зібрати 41,94 млрд. грн. податку на прибуток.
Зараз, згідно із ст. 5 закону "Про оподаткування прибутку підприємств", обмеження - не більше 2% валових витрат - встановлено лише щодо оплати передпродажних заходів та реклами товарів, робіт і послуг.
Підприємці негативно поставилися до ініціативи ДПАУ.
На думку директора з правових питань ЛГЗ "Хортиця" Геннадія Васюкова, запропоноване ДПАУ обмеження суттєво обмежить права іноземних інвесторів розпоряджатися об'єктами інтелектуальної власності.
"Інвестор не зможе сам встановлювати ціну за їх використання. Ця ціна буде йому продиктована. Навряд чи подібний захід призведе до істотного збільшення надходжень до держбюджету", - говорить він.
Роялті - винагорода за використання авторського права, придбання патенту, зареєстрованого знака на товари і послуги, торгової марки, дизайну, секретного креслення, права на промисловий або науковий досвід (ноу-хау).