Трамваї в Києві можуть поїхати по залізничних коліях
"Київпастранс" розглядає три варіанти маршрутів за проектом "трам-трейн" у Києві.
Про це йдеться в оголошенні "Київпастрансу" в газеті "Хрещатик" від 27 лютого, передає "Інтерфакс-Україна".
КП "Київпастранс" має намір розробити техніко-економічне обґрунтування за проектом реконструкції транспортної мережі швидкісного рейкового транспорту для з'єднання районів лівобережної та правобережної частин Києва ("трам-трейн") із запланованим введенням в експлуатацію в 2020 році.
"Наземний безпересадочний маршрут буде непідвладним транспортним дорожнім коркам. Він з'єднає житловий масив Троєщина з правобережною частиною Києва, пройде по межі адміністративно-ділового ядра міста, біля районів з найбільшою щільністю робочих місць, залізничний вокзал і завершить свій маршрут на Борщагівці, не охопленої метрополітеном", - йдеться в оголошенні.
В ТЕО розглядається три варіанти маршрутів з'єднання міського електропоїзда з використанням діючої інфраструктури Борщагівської та Троєщинської ліній швидкісного трамвая з Київським залізничним кільцем.
Перший маршрут: від вул. Милославської по Троєщинській лінії швидкісного трамвая до ст. Троещина-2, по Південному півкільцю міської електрички через ж/м Березняки, з переходом на Борщагівську лінію швидкісного трамвая в районі центрального залізничного вокзалу.
Далі за чинною лінією легкорельсового транспорту до ст. Кільцева дорога, з організацією заїзду в депо ім. Шевченка через трамвайну лінію по просп. Академіка Корольова.
Другий маршрут: від вул. Милославської по Троєщинський лінії швидкісного трамвая до ст. Троещина-2, по Південному півкільцю міської електрички через ж/м Березняки, через Караваєві дачі з заїздом в депо ім. Шевченка зі ст. Київ-Волинський.
Третій маршрут: від вул. Милославської по Троєщинській лінії швидкісного трамвая до ст. Троещина-2, по Південному півкільцю міської електрички через ст. Київ-Петрівка із заїздом в депо ім. Шевченка зі ст. Київ-Волинський.
Як вказується в оголошенні, "трам-трейн" не потребує нових трамвайних і залізничних шляхів, потрібно тільки об'єднати існуючу інфраструктуру в одну комбіновану транспортну систему: колії Троєщинського швидкісного трамвая, залізничні колії, по яких зараз курсує міська електричка та колії Борщагівського швидкісного трамвая.
Громадські слухання по ТЕО пройдуть через 30 днів з дати публікації оголошення.
Tram-train - це особлива рейкова система з підвищеними експлуатаційними характеристиками завдяки можливості одночасної експлуатації на трамвайній і залізничній інфраструктурі.
Трамвай-електричка Tram-Train здатний пересуватися зі швидкістю до 120 км/год.
На початку січня 2018 року генеральний директор Київського інвестиційного агентства Олег Містюк повідомив, що Київ готує проект "трам-Трейн" на 160-200 млн доларів, щоб запропонувати його фінансування Міжнародній фінансовій корпорації з Групи Світового банку.
"До кінця весни вже буде повноцінне ТЕО "трам-трейну", з яким вже можна звертатися до "Укрзалізниці" за згодою на використання її залізничних колій в Києві, а потім - до кредитного комітету IFC за 160-200 млн доларів (велика частина коштів піде на закупівлю рухомого складу)", - сказав він.
Містюк зазначив, що в кінці 2017 року був підписаний відповідний меморандум з IFC.
Раніше повідомлялося, що Міжнародна фінансова корпорація допоможе Києву запустити Bus rapid transit (BRT, швидкісний автобусний транспорт).