Власником "Роснєфті" в Україні стануть структури Медведчука - ЗМІ
Активи "Роснєфті" в Україні збираються викупити компанії, які пов'язані з бізнесом Віктора Медведчука і його оточення.
Про це йдеться в розслідуванні ЛІГА.net.
У січні маловідома швейцарська компанія Glusco Energy S.A. подала заявку на покупку мережі АЗС "Роснєфті" в Україні.
Як пише видання, компанії Proton Energy Group і Glusco Energy до січня цього року були мало кому відомі. Учасники нафторинку кажуть, що в Україні група Proton працює всього кілька років, продаючи незначні партії нафтопродуктів.
Розквіт її українського бізнесу припав на минулий рік.
За даними консалтингової компанії UPECO, в 2015 Proton поставила через морські порти на український ринок близько 500 тис тонн дизпалива.
Директор Proton Energy Group S.A. і Glusco Energy S.A. - Ніссан Моїсеєв.
Інформація про кінцевих бенефіціарів цих компаній не розкривається. Компанія Glusco Energy S.A. до середини 2014 року вона називалася Agropeg S.A. і, згідно з митними даними, торгувала зерном з українськими компаніями.
У липні 2014 року Glusco зареєструвала в Україні дочірню компанію "Глуск Енерджі Україна", яка через рік вийшла на внутрішній ринок країни.
У лютому 2016 вона почала прямі поставки нафтопродуктів для ТОВ "Схід". Паливо Glusco поставляє в основному через Херсонську перевалку.
"Glusco Energy була створена спеціально для виходу в рітейл", - розповідав Моїсеєв в січні в інтерв'ю виданню OilNews.
Згідно із розслідуванням, митні дані, свідчать про те, що частину палива швейцарська компанія продавала безпосередньо на адресу ТОВ "Мітгард". Ця компанія зареєстрована в Києві за однією адресою з "Глуск Енерджі Україна" - Музейний провулок, 10.
Крім них за цією ж адресою зареєстрований ще один трейдер, який торгує нафтопродуктами: ТОВ "Пеко трейд" (раніше - ТОВ "Прайтекс").
У реальності "Мітгард" і "Пеко трейд" - лише продовжувачі чужих традицій. У 2013-2014 роках схожими операціями з паливом займалися ще як мінімум дві компанії - ТОВ "Келмер" і ТОВ "Інвестнафтосервіс".
Всіх цих нафтотрейдерів об'єднує одна важлива деталь. Згідно з даними митниці, в 2013-2015 роках вони значилися постачальниками палива в Україну.
При цьому контрактоутримувачі (відповідають за фінансову сторону угод) за більшістю договорів були три фірми з Гонконгу: Braunton Ltd ("Мітгард", "Пеко трейд"), LVR Commercial Ltd ("Келмер"), а також Arida Global Limited ("Келмер"). Саме на цих гонконгських компаніях осідає весь прибуток від продажу палива.
Компанії Braunton Ltd і LVR Commercial Ltd раніше не світилися в ЗМІ. Зовсім інша ситуація з Arida Global Limited, яка неодноразово фігурувала в публікаціях в якості постачальника вугілля з самопроголошених ДНР і ЛНР під виглядом африканського.
Згідно з розслідуванням "Української правди", в 2015 році Arida Global поставляла на "Центренерго" вугілля з непідконтрольних територій під виглядом палива з ПАР. За даними видання, Arida контролюється Віктором Медведчуком.
В опублікованому контракті Arida Global з "Центренерго" від 14 грудня 2014 го представником гонконгської компанії значиться Микита Поз, який пов'язаний з Медведчуком і його оточенням через компанії "Консул-Україна" і "Прайвет канселер".
Про зв'язок Медведчука, Glusco і їх партнерів по паливному бізнесу може говорити ще один ланцюжок.
В опублікованому "УП" контракті на поставку вугілля крім Arida Global стороною договору також значиться гонконгська компанія Cortex Sales Limited.
Юридична адреса Cortex Sales повністю збігається з адресою гонконгської Braunton Limited (room 2201 22 / FLOOR 1 Duddel Street Central Hong Kong) - учасниці схем поставок палива через порти за допомогою компаній "Келмер" і "Пеко трейд".
Єдина згадка про Cortex Sales, яку вдалося знайти, стосується товарних операцій з компанією МБК "Агротехніка", яка належить оточенню Віктора Медведчука.
У прес-службі Медведчука до моменту виходу матеріалу не відповіли на запит видання.
Якщо угода купівлі мережі заправок "Роснєфті" відбудеться, в сферу впливу Медведчука буде входити солідна частка паливного ринку України.
"Зараз роздрібний бізнес "Роснєфті" в Україні збитковий і заправки будуть продаватися за собівартістю", - говорить аналітик UPECO Олександр Сіренко. - Це від 300 до 500 тисяч за одну АЗС, тобто вся мережа буде коштувати не більше 70 млн доларів".